Otwieranie pozycji na lewarowanym 20-krotnie indeksowym fucie wiąże się z ryzykiem ograniczanym zazwyczaj systemowo jedynie do wysokości trzymanego depozytu. Wraz ze wzrostem pozycji rośnie ryzyko, które w pewnym momencie może przekroczyć tolerancję posiadacza. Pozycja może być też instytucjonalna a więc z góry nienastawiona na maksymalizację korzyści. W obu przypadkach do gry włączone mogą zostać są opcje.
Oczywiście tworzenie strategii delta neutralnych nie ma sensu, ale stawiając się po przeciwnej do kontraktów stronie na opcjach można przerzucić część ryzyka na deltę i zredukować lewar. Jest to wskazane szczególnie gdy rynek się nie buntuje i pozwala wypracowywać zyski. Puchnięciu konta towarzyszy wtedy racjonalna obawa o odwrócenie tendencji. Dla jej zbicia trzeba część funduszy przeznaczyć na obronę dotychczasowych przychodów. Darmowe zabezpieczenie. To, którą stronę biorą duzi gracze (w dużej mierze smart money), których finansowo stać a moralnie mogą być zobligowani do hedgowania pozycji, podpowie nam globalny stosunek put/call otwartych pozycji opcyjnych.

Analizując ostatnie dane zaskakuje nieobserwowana wcześniej dyscyplina w handlu opcjami. Od kwietnia po rozpoczęciu się rosyjskiej agresji (zielona ramka) puty były w stałym odwrocie. Aż do grudnia współczynnik put/call kształtował się niezmiennie w okolicy 0,6 - i tyle putów przypadało na 1 otwartego calla. Gracze wierzyli w nieuchronność spadków otwierając duże pozycje krótkie na indeksowych futach, jednocześnie mitygując ryzyko długimi na callach, czym przerzucali część ryzyka na deltę. Opcje te w znakomitej większości wygasły bez wartości, ale strata była ograniczona do premii i z ogromną nawiązką została wynagrodzona zakontraktowanymi zyskami.
Ciekawa sytuacja nastąpiła w październiku (żółta ramka). Gracze aż do grudnia tkwili w przekonaniu, że obserwowany rajd jest korektą, po której nastąpi powrót do spadkowego trendu. Jednak tym razem to otwierane prewencyjnie calle pozwoliły wydajnie zniwelować straty, po tym jak krótkie pozycje na kontraktach zostały dynamicznie i bezlitośnie wyciśnięte (short squeeze - piękna wizualizacja). Zjawisku temu towarzyszył pod koniec spadek pozycji na callach, które po wygaśnięciu nie były już odnawiane. Następowała stopniowa ewolucja w nastawieniu do rynku.
Namacalna wolta miała miejsce w grudniu po wygaśnięciu serii Z (czerwona ramka). Kolejna fala wzrostowa wygenerowana została tym razem długimi pozycjami na futach. Oczywiście są one częściowo delewarowane putami, których przewaga nad callami od połowy grudnia trzyma się stałego (znów!) poziomu ok. 1,6 - tyle aktualnie putów przypada na 1 calla. Trend dopiero się odwrócił. Puty powinny jeszcze jakiś czas tanieć, a współczynnik rosnąć - strach przed spadkami jest zawsze większy niż przed wzrostami (dynamika!). Dlatego oczekuję, że z tej konsolidacji znów wybijemy się górą. Długie pozycje kontraktowe będą zarabiać, puty wygasać bez wartości a pozycje rosnąć. Przeszłość podpowiada, że do przesilenia jeszcze trochę brakuje.
Powodzenia!
Jak zwykle się mylisz.
OdpowiedzUsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńNie jest, to fakt. Składam to na karb niepopularności tej klasy derywatów, awersji do hedgingu ze względu na skomplikowanie zabezpieczania dynamicznej delty (łatwiej np. przez ETFa) i wynikającej z tego niepłynności oraz astronomicznych spreadów wykorzystywanych do bólu przez market makerów. To nisza, tak, i długo nic tego nie zmieni.
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
Usuń15%-owy spread wykończy każdy rynek... A z animatorów został już tylko jeden - PKOBP. To sporo mówi o naszym grajdole. Szukałem kiedyś zagr. brokera, która oferowałaby opcje na W20, ale nie znalazłem. Podobno Interactive Brokers ma teraz ofertę na swojej platformie. Może ktoś to potiwerdzić?
UsuńTak czy inaczej put/call ratio niesie całkiem wartościowe informacje. Ten szum/oscylacje - można w sumie założyć, że jest symetryczny i nie wpływa znacząco na globalny odczyt.
"Wyłącz Macieju komentowanie dla anonimów."
UsuńSzanowny panie, najpierw się przedstaw z imienia i nazwiska bo anonimowy pseudonim niczym się nie różni od innych "anonimów" a następnie wprowadzaj równe zasady.
To pisałem ja sprzedawcagarnków007.
Ten komentarz został usunięty przez autora.
UsuńA Ty zdaje się już pożegnałeś się z tym blogiem nieprawdaż?
UsuńSzczyt na wigu 20 juz był na 1955. Wyzej nie będzie, aduzo nizej owszem.
UsuńJeszcze możemy odwiedzić okolice 2000 na wig20.Wybijemy z flagi w górę.
UsuńNie.
UsuńA ja tam lubiłem wpisy Reda. Szkoda że się obraża na jakiś pieskow
OdpowiedzUsuńPan red.007 odezwie się za jakiś czas. On nie jest day traderem.
Usuń:))))))))))))))))
OdpowiedzUsuńNie ma mowy o obrażaniu,po prostu nie czytałem poprzedniego tematu.
No dobrze.
Chcecie to macie.
W20 od dzisiaj zejdzie w kilka dni poniżej 1805.
Nie chciałbym aby zszedł poniżej 1782.
Po tym spadku,wielotygodniowe wyjście nad 11 stycznia.
red.007
Czyli byk jednak ? Albo ktoś się podszywa pod red.007 ?
UsuńChyba jednak to drugie bo jeszcze niedawno red pisał, że jak nie przebijemy marca to będziemy spadali
UsuńNie jestem bykiem.
OdpowiedzUsuńNie napisałem,że hossa,tylko wyjście nad 11 stycznia.
Wzrost od 13 października 2022r.,jest korektą spadku od października 2021r.
Jest to zwykły zygzak z C od 22 listopada 2022r.
Wśród różnych opisów,w tym Pana Macieja,nie ma opisu sekwencji korekty płaskiej.
Mówiąc inaczej,wzrost od października 2022r.,jest falą B w korekcie płaskiej w stosunku do zygzaka(podwójnego zygzaka) w A(październik 2021r.-październik 2022r.).
Po zakończeniu B,zejdziemy w okolice października 2022r,natomiast niekoniecznie poniżej covidowego dołka.
red.007
Szczyt już był na wigu 20 i jedziemy na nowe dno.
OdpowiedzUsuńAlbo i powtórzymy 1950-2000 .
UsuńSłuchajcie, nigdy nic nie wiadomo. To jest naczelna zasada inwestora. Zapamiętajcie! red.007 pisał w połowie listopada że zaczyna shortować, a faktyczny zwrot na indeksach nastąpił 2 miesiące później. W sierpniu-wrześniu 2020 też pisał że hossa, a fala rozpoczeła się dopiero od listopada.. To że zakłada wyjście nad 11.stycznia, oznacza że ..nic nie oznacza bo może tam już nie podejdziemy .
OdpowiedzUsuńJa nie zakładam wyjścia nad 11 stycznia.
OdpowiedzUsuńJa twierdzę,że wyjdziemy nad 11 stycznia.
red.007
Niby tak, ale było kilka twierdzeń wcześniej iż w grudniu to już szczyty były a nie było, więc ten 11.stycznia może być albo i nie;) nie wiadomo gdzie to C w ramach XX się kończy. Silna jest ta XX czy tam B w ABC od 10/2021 liczona.
Usuń:))))))))))))))))))))))
OdpowiedzUsuńNo dobrze,ja jak to ja,chciałem nieco sprowokować.
Ponieważ jest to Blog o TFE,to podpowiem dlaczego twierdzę,że zejdziemy poniżej 1805 i wyjdziemy potem nad 11 stycznia.
W20 H4.
Od 24 stycznia trwa korekcyjny zygzak.
Trik polega na zdefiniowaniu sekwencji,25 stycznia-9 lutego.
Jest to korekta płaska nieregularna załamana.
https://docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
Opis:
A,25-27 stycznia.
B,27 stycznia-7 lutego.
B zniosła A ponad 138,2%.
C,7-9 lutego.
C nie wyszła nad A,czyli C<B.
Korekta zniosła spadek,24-25 stycznia,poniżej 50%.
Po takiej korekcie następuje fala wydłużona,czyli ponad 161,8% spadku,24-25 stycznia odłożone od 9 stycznia,stąd wczorajszy wpis przed faktem o zejściu poniżej 1805.
Po zakończeniu spadkowej C zygzaka od 9 stycznia,wykonamy kolejny wzrost nad 11 stycznia.
red.007
1805 na FW20 czy Wig20?
UsuńWydaje mi się,że dość wyraźnie napisałem na czym:
UsuńAnonimowy9 lutego 2023 22:41
Anonimowy10 lutego 2023 18:40
red.007
Errata,że też nikt nie zauważył:
Usuń"Po takiej korekcie następuje fala wydłużona,czyli ponad 161,8% spadku,24-25 stycznia odłożone od 9 lutego,stąd wczorajszy wpis przed faktem o zejściu poniżej 1805.
Po zakończeniu spadkowej C zygzaka od 9 lutego,wykonamy kolejny wzrost nad 11 stycznia."
red.007
Sami widzicie.Hossa idzie.Wig20 przebije 1955 ze stycznia.
OdpowiedzUsuńChciałbym jeszcze prognozę billy dla WIG20USD Bylo 450. Będzie wyżej ?
OdpowiedzUsuńDrogi Redzie a co z prognoza KGH ? To przecież Twój ulubieniec. Przy jakich poziomach będzie na zakup średnio- długoterminowy. Pozdrawiam Luto
OdpowiedzUsuńCześć Luto.
OdpowiedzUsuńOkazji do zakupu KGH poszukam,gdy W20 zejdzie poniżej 1810,ale nie będę łapał dołka,tylko zakupy wykonam już na wzroście.
red.007
Hihi miała być bessa a tu wizje hossy.I bądź tu mądry. Możliwe że na W20 od 1300 do 2600 dojdziemy ? Nic tu się nie klei z tych poziomów.
UsuńKiedy KGHM po 80zl ?
OdpowiedzUsuńCzytam te wasze prognozy i wyczuwam ironię niektórych anonimowych. Moim zdaniem musimy dojść do okolic 2100 na WIG20 tak aby red.007 i inni falowcy zwątpili w bessę. Wtedy A 2450 1337, B 1337 2100, C 2100 1200 .
OdpowiedzUsuńPozdrawiam Filutek.
Filutku,przecież przedstawiłeś wersję bessy więc o jakim zwątpieniu piszesz.
OdpowiedzUsuńTwoja C jest na 1200,czyli poniżej B i niekoniecznie poniżej covida.
Już o tym pisałem:
Anonimowy10 lutego 2023 11:11
Zasięg B jest nieprzewidywalny.
Wiemy jedynie,że powinien być większy jak 61,8% A,czyli przynajmniej na 2043.
W korekcie płaskiej B może być nawet równa A,czyli 2450.
Tego nie wie nikt,bo korekty płaskie najmniej respektują współczynniki Fibonacciego,dlatego jest ich wiele rodzajów.
Tylko w zygzakach sprawa jest dość prosta bo B zygzaka jest na ogół mniejsza jak 61,8% A.
Natomiast jeśli faktycznie od października 2022r.,jest B płaskiej,to można próbować zawęzić jej zasięg.
Tu znajdziesz opis korekty płaskiej z załamaną B:
https://docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
Czy można się takiej korekty spodziewać?
Można,pod warunkiem,że A(październik 2021r.- październik 2022r.)jest podwójnym zygzakiem.Na to pytanie każdy odpowie sobie sam.
Wówczas B zniesie A 61,6%-78,6% i zamknie się w przedziale 2043-2234.
Jeśli spojrzymy na wykres,to w tym przedziale mamy charakterystyczny opór na kwietniu i reakcja podażowa może się pojawić.
TFE to loteria.
U mnie zwątpienia w bessę nie będzie,niezależnie jak wysoko pójdzie B.
Natomiast inną sprawą jest gra i wykorzystanie wzrostu od 13 października 2022r.,do gry.
red.007
A jaki może być czas B ? A trwała od 10mcy u nas do 9 mcy na głównych indeksach rynków rozwiniętych. B trwa już 4 miesiace+ .W takim razie B może być również cykliczną hossą. Do wykończenia w 2024 roku?
UsuńDrodzy komentatorzy.Gdyby red.007 działał tak jak pisal od listopada, dawno by zbankrutował na krótkich pozycjach. Teraz pisze że hossa może trwać do nieba,czyli do poziomów z listopada 2021. .Coś tu nie pasuje.Gdyby red.007 pokazał swój portfel i pozycje,można byłoby to zweryfikować. Cisi są błogosławieni jak b_t_k ale tacy nie zmieniają wizji z miesiąca na miesiąc. Wig20 jest wynikiem układu walut i dlatego liczy się go w USD.450 powinno trzymać.
OdpowiedzUsuńMarcin
farmazoniarz007 wygenerował 8 wpisów zamiast wkleić jeden wykres, w dodatku każe sobie szukać czegoś w linku w docplayer i po raz kolejny masz tracić czas na czytanie o czymś co można zawrzeć na jednym, prostym rysunku. Koleś 4 lata temu kupował GRX bo wiedział i czekał bo tam był tuk i u Białka też wklejał docplayer.
Usuńkupował też BRASTER https://stooq.pl/q/?s=bra&c=5y&t=c&a=ln&b=1
Usuńi URSUS :)
Dobra świder daj już sobie na luz. Popatrz najpierw na swoje prognozy później na kogoś. Wrzucam bo zauważyłem, że od wakacji gdy pojawiła się pierwsza optymistyczna prognoza tego Pana to większość znawców TFE zaczęła być również optymistyczna w długim terminie.
Usuńhttps://www.neowave.com/tradingblog/blog.asp?bid=175
Kierunek 600 pkt na wigu 20.
OdpowiedzUsuń600 USD na WIG20USD
UsuńDowcipniś, bo skończysz jak ZgRED na ursusie😂
UsuńKtóry dowcipniś ? W dolarach czy PLN ?
UsuńWczoraj oglądałem na YT analityka tech. pewnego biura maklerskiego. Tenże analityk specjalizuje się w falach Elliota i zniesieniach Fibonacciego. Gość faktycznie jest obcykany w temacie, ma go opanowanego do perfekcji.
OdpowiedzUsuńZajrzałem do wystąpień tego analityka sprzed kilku miesięcy i kilku lat . Okazało się, że to po prostu NIE DZIAŁA.
Tez oglądałem parę filmików, ale w listopadzie przestałem. Gość pogrążał się z każdym kolejnym nagraniem. Najlepsze jest to, że kiedyś trafi i tłum będzie uważał go za znawcę jak to przed każdym filmie mówił analityka specjalizującego się w teorii fal elliota. Prawda jest taka, że 99% analityków jest zlepkiem słów już wypowiedzianych przez 1% wartościowych analityków którzy coś stworzyli i starają się na tym ugrać znawców.
UsuńMasz rację. Używając wyszukanych "mądrych" słów sprzedają tzw. szkolenia jakoby udostępniali innym klucze do skarbca z górą złota. Po prostu szok.
UsuńChciałbym się mylić ale podejrzewam, że najlepsi analitycy to typowi introwertycy którzy dobrze czują się ze swoimi myślami. Nie mają potrzeby błyszczeć na forach, blogach, gazetach w tv, po prostu robią to co lubią i w czym są dobrzy. Reszta to spora część ludzi którzy na nich żerują lub mają potrzebę dowartościować swoje małe ego.
UsuńOK,ja uznam,że nie działa,gdy nie będzie spadku od 9 lutego poniżej 1805:
OdpowiedzUsuńAnonimowy9 lutego 2023 22:41
red.007
chyba nie piszesz tego poważnie bo ruch ceny 3% w dół może wydarzyć się w ciągu 1 sesji. Tak było wczoraj na bankach po opinii rzecznika TSUE. Później wszystko wróciło do normy.
UsuńJak tam uważasz.
UsuńChodzi o podanie prognozy przed czasem,nie wiem czy jest gdzieś Twoja prognoza.
Co z niej wynika?
Kierunek.
A kierunek,to short.
Opinię napisałem 9 lutego po sesji.
Jak na razie kierunek jest zachowany.
Natomiast jeśli operujesz procentami,to od szczytu 9 lutego do 1805,jest blisko 6%.
red.007
Czyli co eliotki klotki? Spadki od 1955 są flagą prowzrostową? I zaraz te spadki się skończą i w górę jedziemy na 2100.
OdpowiedzUsuńZobaczysz wzrosty jak świnia niebo. Kierunek 600.
OdpowiedzUsuńOby ta pewność siebie Cię nie zgubiła.
UsuńCzekamy na zalamanie się wigu 20.
OdpowiedzUsuńOt i cała tajemnica.
Nie bedzie gwałtownego załamania. Mozliwe są wzrosty .
UsuńPanie Red wracając do wpisu z Anonimowy9 lutego 2023 22:41
OdpowiedzUsuń"Nie chciałbym aby zszedł poniżej 1782"
Dlaczego ten Poziom jest tak istotny z Pana punktu widzenia i czy zaneguje możliwość wyjścia nad 11 stycznia?
Po prostu mam pewien pomysł dla struktury od 11 stycznia,której nie będę opisywał.
UsuńChodzi o zniesienie wzrostu,22 listopada 2022r.-11 stycznia 2023r.
Na obecną chwilę zbliżyliśmy się w zniesieniu tego wzrostu w okolice 50%.
Na poziomie 1786,30 jest zniesienie 61,8%.
To zniesienie +/- najbardziej mnie interesuje.
Poziom 1782 jest jedynie zapasem.
Interpretacja struktury spadku od 11 stycznia podpowiada,że spadki nie mogą zejść poniżej 1773,bez obowiązku dotarcia do tego poziomu.
red.007
Panie Red, siedzisz pan na różnych forach, piszesz pan pod różnymi nickami, przywołując swoje własne wpisy. Po co ta komedia?
OdpowiedzUsuńNa ogół komedia jest po to aby się pośmiać.
OdpowiedzUsuńJa z powyższego wpisu boki zrywam.
A tak z ciekawości,możesz Pan przytoczyć gdzie są jeszcze moje wpisy,chętnie się z nimi zapoznam.
red.007
Myślę,że moim największym fanem jest skaven z dawnych białkowych czasów.
OdpowiedzUsuńJuż nawet nie ważne czy podpisuje się jako garnkowy sprzedawca,czy anonimowo.
Atakujący fan w temacie Braster.
No dobrze skavenie,przypomnę parę wpisów o Brasterze z października 2022r.
"Anonimowy12 października 2022 14:29
...Teraz to ja się bawię na BRA,nie zawracaj gitary.
red.007"
"Anonimowy12 października 2022 14:54
Najlepiej byś zrobił jakbyś się zamknął"
"Anonimowy12 października 2022 15:54
...Bo ja 270 tys. szt. / średnia 55 gr...
"Anonimowy12 października 2022 16:03
Apropos farmazoniłeś że ci wyszło z fal że BRA przed zmianą kierunku musi spaść na 55gr. Jak zwykle ta przepowiednia również się sprawdziła na twoim demo? :)"
"Anonimowy13 października 2022 22:35
Maksymalny wzrost na Bra w obecnej sekwencji,to 1,24.
Nie ma obowiązku tam dotrzeć.
Potem zjazd poniżej 0,55.
Fibo jest nieubłagane.
red.007"
"Anonimowy14 października 2022 17:59
Jak zwykle pieprzysz, a radziłem zamknij się."
Ja nawet rozumiem nerwy skavena,bo wystarczy spojrzeć na wykres.
Została przebita linia trójkąta po dołkach,6 lipca 2022r.-2 listopada 2022r.
Wykres jest na drodze do upadłości,czas ubrać pampersa.
P.S.
Skavenie czy rozumiesz teraz sens wpisu:"...Teraz to ja się bawię na BRA,nie zawracaj gitary."?
Zobacz gdzie byliśmy 12 października a gdzie jesteśmy obecnie.
Jak myślisz,o ile myślisz,to co chciałem Ci wówczas powiedzieć pisząc o zabawie?
red.007
P.S
Ty masz równo pod sufitem? Po co ty tu piszesz pamiętniki?
UsuńTy kupowałeś BRA po 90 groszy w 2019, po czym walor spadł na 20 gr i pieprzyłeś to samo.
To pisałem ja sprzedawcagarnków007
Przypomnij moze swoje wpusy o ursusie chłopaczku z piaskownicy.
OdpowiedzUsuńOj tam,oj tam skavenie.
OdpowiedzUsuńŻadnych wpusów o ursusie nie poczyniłem.:)))))))))))))))))))
red.007
I nie czyń wpisów o czymkolwiek.
OdpowiedzUsuńAbsolutnie ne miałem zamiaru niczego pisać.
OdpowiedzUsuńPiszący zadał pytanie:
Anonimowy21 lutego 2023 11:02
Kultura wymagała odpowiedzi.
Twoja kultura nie mogła tego znieść i pojawił się Twój komentarz.
Szkoda,że jak zwykle nie o rynku,bo w tym temacie nie masz nic do powiedzenia.
red.007
Pisze cały czas ze beda duze spadki, a Twoje bzdety o nowym szczycie - szkoda komentowac.
OdpowiedzUsuńGratulacje Panie Red. Nawet jeśli nie wyjdziemy ponad styczniowy szczyt to trzeba przyznać, że odbicie pojawiło się co tu dużo pisać w punkt.
OdpowiedzUsuńA co to za Człowiek.Nieprawdopodobne na tym blogu.
UsuńA tak na serio,to jeszcze nie będzie wyjścia nad 11 stycznia w ruchu od 22 lutego.
Jeszcze będziemy poniżej 22 lutego i dopiero po tym udoleniu rozpoczniemy marsz powyżej 11 stycznia.
red.007
Srali muchy bedzie wiosna.
UsuńBardzo cenny merytorycznie komentarz.
OdpowiedzUsuńTeż uważam,że bedzie wiosna,gdy muchy zaczną ...
red.007
265 > 450 < 333
OdpowiedzUsuńpóźniej dopiero nowe szczyty. b_t_k
OdpowiedzUsuńPanie red007. Czy uważa Pan, że mineliśmy już dołek cyklu Kitchina. Ja uważam, że ten dołek osiągniemy dopiero za kilka miesięcy. Jeżeli przebijemy szczyt z 11.01. to tylko symbolicznie bo Kitchin nie odpuści.
OdpowiedzUsuńO Kitchinie się nie wypowiadam.
UsuńTo nie jest tak,że ja odwracam świat do góry nogami i dla kaprysu lansuję wyjście nad styczeń.Staram się czytać wykres a szczególnie korekty.
Tak mi wychodzi,poczekajmy.
Natomiast wspominałem,że wzrost od października 2022r.,jest dla mnie falą B w korekcie płaskiej w stosunku do fali A październik 2021r.-październik 2022r.
Fala B jest zawsze korekcyjna i po jej zakończeniu będą spadki.
Poziom fali B w korekcie płaskiej jest nie do zdiagnozowania,bo może wyjść jedynie nad styczeń,ale może pójść nawet na październik 2021r.
Wspomniałem też,że mam pomysł na strukturę od 11 stycznia.
Może być to podwójna trójka gdzie od 24 stycznia robimy jej Y.
Y to zygzak z C od 9 lutego.Pożyjemy-zobaczymy,ale jeśli to faktycznie podwójna trójka,to po podwójnej trójce jest zawsze fala wydłużona,czyli kolejny wzrost.
Zobaczymy,czy po ustaleniu dna w Y,wzrost będzie radykalny,czy będzie ślimaczył.
Może da się zdiagnozować przyszły wzrost.Czekam jeszcze na udolenie przed wzrostem nad styczeń.
red.007
Dziękuję za odpowiedź. Też jestem zdania,że jesteśmy w korekcie bessy choć mam wątpliwości jak głęboka będzie fala C, czy mocno przebije dołek z X.2022. Tego nikt nie wie. Nie jestem traderem więc nie bawię się w aptekarstwo. Przypuszczam, że dołek wskaże nam wykres z kursem USDRUB.
UsuńJa jestem zwolennikiem przebicia dołka z października 2022r. i fale C korekty płaskiej schodzą na ogół poniżej początku fali B.
OdpowiedzUsuńSą dwa przypadki,w których fala C nie schodzi poniżej B.
1.Korekta płaska podwójnie załamana,występuje sporadycznie.
2.Korekta płaska z załamaną falą C,wówczas C często bywa trójkątem ukośnym kończącym,występuje często.
Zatem jeśli przyszła spadkowa C będzie impulsem/podwójnym/potrójnym zygzakiem,to zejdziemy poniżej października 2022r.Jeśli C będzie TUKiem,to nie zejdzie poniżej października 2022r.Będę sobie obserwował strukturę przyszłej spadkowej C.
Ale tym będziemy się"martwić",gdy ukończymy B.
red.007
@red @b_t_k
OdpowiedzUsuńCzyli fala C byłaby gdzieś dopiero od 2024 roku do poziomów ponizej pazdziernika 2022.Po drodze jeszcze 333 i dopiero szczyty hossy w 2024 roku.No nieźle. Czyli wychodzi prawie jak z rysunku Gospodarza . A 2023 rok miał być taki słaby .
Przepraszam za anonimowość, powyzszy wpis należy do mnie. Ale wyjście nad 450 po zejściu do 333 oznaczać będzie cykliczną hossę w Wielkiej fali B . Nie zgadza mi się tylko timing C i ewentualny jej koniec gdzies w 2025 roku no ale skoro wyjdziemy nad 11.stycznia to pewnie tak będzie.
UsuńKiedyś miałem trochę wolnego czasu i analizowałem Pana wpisy w okolicy dołków III.2020. Nie spanikował Pan, (jak uczyniła to większość) i przewidział zachowanie rynku. Gratulacje.
OdpowiedzUsuńDawne czasy,ale rzeczywiście mam sentyment do tamtego wpisu:
Usuń"red.007 4 kwietnia 2020 o 19:36
Chcecie hossę?
No problem,ja Wam ją wydrukuję!!!
Trwa od 16 marca i niżej nie będzie.
koronawirus=strach/niepewność=początek hossy:
Struktura 5C(a,b,c/tuk/) na dziennym zakończona 16 marca:
Oczekuję jazgotu."
Oczywiście wpis nieco prowokacyjny,jak to ja,ale z tym jazgotem,to trochę też prowokacyjnie,bo tzw.większość widziała dalsze spadki:
"szyderca667 4 kwietnia 2020 o 19:45
jaja sobie robisz czy juz naprawde nabrales przekonania? pytam serio i dziekuje z gory za odpowiedz"
Tak czy siak,dawne dzieje,niemniej dziękuję.
red.007
Podobnie było w okolicy dołka korekty hossy Covidowej z przełomu X/XI.2020. Tam również trafnie przewidywał Pan jej głębokość do co najwyżej 1.500. Było to około tydzień przed dołkiem więc ma Pan rację, że wybieganie w przyszłość o wiele miesięcy do przodu naraża inwestora na ryzyko bardzo dużej pomyłki i obarczone jest dużym błędem.
UsuńTo pisałem do Pana Reda007.
Gość przewidział hosse, która hossą nie była i się tym chwali. Z tego reda to niezły pajac i nadęty bufon. Do tego wyjatkowo bezczelny. No niezłe jaja co niektórzy robia sobue na bligu.
Usuń@RED @B_T_K
OdpowiedzUsuńI tu rodzi się pytanie o możliwy czas końca koniec C .Czy może to być dopiero za 2-3 lata ,czy z reguł można przewidzieć czas trwania B i C ?
@konsultant
OdpowiedzUsuńnikt nie jest władcą czasu.
Jeśli ktokolwiek przewiduje szczyt / dołek tego i tego roku, miesiąca, czy jak niektórzy co do dnia, to albo nigdy nie grał na Forex, albo jest the_billem
b_t_k
Z pewnego modelu który dla własnych celów wyrysowałem w przestrzeni czasowej , z pomocą jednego z komentujących tutaj, wyszedł mi dołek Waszej fali C jeszcze w 2023 roku. No ale to już kosmiczne zależności matematyczne .Może być w sumie jakieś czasowe przesunięcie. I hossa w B może się zrealizować.
UsuńPrzyjąłem póki co koniec C jako początek nowej ery na GPW ,coś co red wyrysowal pionową długą kreską na serwetce. No i chyba na to wszystkie byki czekają.
UsuńByłaby to w takim razie hossa fali B rozciągnięta w czasie zupełnie antycykliczna, bez wizji obniżek stóp. Te mogą nadejść dopiero w 2024 roku w ramach.. spadkowej fali C .Taka hossa na przeczekanie.Ale skoro nie zrobi 100% od dołków z października 2022 ,to warto poczekać na Falę C i dopiero kupować na porządną hossę.
UsuńTriggerem do końca fali B może być zmasowany atak Rosji, przełamanie linii frontu, zajęcie dużego terytorium Ukrainy. Może to być już wczesnym latem jak zakończą się wiosenne roztopy. Idealnym miejscem na zakupy będą informacje medialne o całkowitej klęsce Ukrainy.
OdpowiedzUsuńUkraina bardzo szybko dostanie silne wparcie ze strony Zachodu i przystąpi do kontrataku, wyzwalając większość swojego terytorium. Wojna zakończy się traktatem pokojowym.
W tym czasie indeksy giełdowe będą już na wysokich poziomach. Kto nie wsiadł wcześniej do pociągu będzie musiał bardzo drogo zapłacić za bilet.
Nie do końca drogo.Tanio będzie w końcu C tak jak pisał red.Poziomy z października 2022 lub niżej. Mi z kwadratu pewnej liczby wychodził rok 2002 ,choć sprawdził się w USA to u nas faktyczny dołek był w listopadzie 2001 a kolejny w kwietniu 2003.Z sześcianu wyszedł mi 2023 rok.Obecny dołek z października wyprzedza ponownie o pół roku.
Usuń@skaven
OdpowiedzUsuńMam nadzieję, że zrozumiałeś, co chciałem przekazać na początku roku (wpis z 5 stycznia 2023), gdy turecki wykres już "śmierdział". Pomimo tego, wyśmiałeś mnie.
Wyszedłem (możesz wierzyć albo nie) po 5.050, "ktoś" podrzucił index 10% wyżej, po czym po kilku wybiciach, zjechał łącznie o 27%. Wszystko byłoby OK, normalna korekta, gdyby nie fakt, że od 06 lutego w trzęsieniach ziemi zginęło ok. 50 tys. niewinnych ludzi.
Ale co tam, im większa tragedia, tym więcej można zarobić. Ci "ktosie" wiedzieli dokładnie, co może się wydarzyć. I niech nikt z naukowców nie pitoli (żyjemy w 2023 roku, na Boga), że masy skalne poruszają się z prędkością dwóch jadących na "czołówkę" Lamborghini. Żadnego systemu ostrzegania mieście Adana, dużym jak Wawa? To samo miało miejsce SEP11 oraz np. MAR11 przed tsunami w JPN.
"Ktosie" będą smażyć się w piekle.
b_t_k
Billy odstaw to co bierzesz na 40 dni i zobaczysz że ci się poprawi.
UsuńJeżeli się okaże że idziemy zgodnie z prognozą b_t_k to znaczy że red kręci z tymi wzrostami juz teraz 😃
OdpowiedzUsuńZauważcie że red już pisze o wzrostach ponad 1955 to tak samo jak pisał w listopadzie o S na FW20 .Więc wskazana czujność gdyż może być odwrotnie ..celowo.
UsuńNiczego nie biorę. Prawda boli, co nie? Wiem, że ze swoimi poglądami jestem w 5% populacji, a Indeksy tylko to potwierdza.
OdpowiedzUsuńTrzymam się Twojej prognozy b_t_k ,korekta do wiosny a potem dalsze wzrosty.
UsuńDepopulacja trwa. Nie udało się do końca z plandemia, to trzeba uderzyć w inne rejony. Oczywiście, trzęsienie ziemi, to zjawisko naturalne, ale dlaczego nikt nie ostrzegł tych ludzi, tylko pchał na pewną śmierć?
OdpowiedzUsuńb_t_k zapomniałem sie podpisać o wątku o depopulacji
OdpowiedzUsuńw kwestii depopulacji trzeba samemu w tym temacie działać w kontrze, tzn posiadać dużo dzieci :)
OdpowiedzUsuńCoś słabo te spadki idą. Ameryka słabsza, dolar słaby, Wig20 mocny.Tu trend wzrostowy się nie odwróci tak szybko jak sobie niedźwiedzie reda życzą.
OdpowiedzUsuńW nawiązaniu do wpisu:
OdpowiedzUsuń"Anonimowy23 lutego 2023 10:50"
W20 od 9 lutego maluje formację Canaveral.
Spadek od 1 marca zejdzie poniżej 1743.
red.007
A skąd sobie wziąłeś ten poziom 1743 pkt? Z kart tarota?
UsuńChodzi o stosunek z SMA 200 dzienny
Usuńa co to jest formacja Canaveral :)
UsuńFormacja Canaveral,to formacja poprzedzająca start rakiety.
UsuńTrwa odliczanie.
Opis formacji:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Canaveral
red.007
Czyli już za chwileczkę hossa do nieba rysowana na serwetce ? Czy jeszcze po wielu m-cach okolice covidu ?
UsuńSzczyt na wigu 20 juz był i wyźej nie będzie. Teraz kierunek ponizej 1000 pkt.
OdpowiedzUsuńNie będzie 1000 za naszego życia.Szybciej 6000 -8000 na Wig20.
UsuńUważam że red ma rację iż wyjdziemy nad 1955 zanim zrobimy C.
OdpowiedzUsuńNie wiem skąd się urwałeś, ale o tym że wyjdziemy wiadomo grubo od dawna,
Usuńchoćby z wpisu p Macieja. Jak prześledzisz wpisy farazoniarza007 pod wpisem p. Macieja
to wynika z nich wprost coś zupełnie innego.
Branie w ogóle pod uwagę głupot, które wypisuje farmazoniarz007, wyssanych z palca, jest tutaj kompromitacją dla ludzi,
którzy mają jakąś ugruntowaną wiedzę nt. rynku.
Dlatego radzę bardziej wnikliwie śledzić wpisy na tym blogu lub w ogóle nie zabierać głosu.
To pisałem ja sprzedawcagarnków007.
Też myślę że szczyty dopiero przed nami, gdzieś wiosną , latem . red ostatnio zwątpił i napisał o 1743. Ja jednak widzę jedynie ryzyko 7*7 =49 lat. Rok 1974.
Usuń7, 28 i 49 lat temu.Slabe kwartały :2,3,4.
UsuńCofnij, od 1974 roku,7 ,28 i 49 lat.
UsuńOk,widzę sensowny wpis.
OdpowiedzUsuń!743 jest poziomem z sekwencji od 9 lutego na W20.
W TFE są zawsze alternatywy.
Alternatywa mówi o obowiązku przynajmniej 1757.
W sumie,to jakieś tam szczególiki.
W nic nie wątpię,w sensie wyjścia nad styczeń.
Natomiast niezależnie od minimalnych poziomów,ten warunek musi jeszcze być spełniony przed startem:
"Anonimowy23 lutego 2023 10:50"
red.007