wtorek, 30 listopada 2021

Omikron to nie Alfa

Spektakularna wyprzedaż, której wygodnym pretekstem stał się mutujący patogen, nie przekreśliła scenariusza trójkąta w iv. Nie odsyłam więc poprzedniego wpisu do annałów. Zamierzam go nadal śledzić. Niemniej, pewne niuanse podważają jego zasadność i przechylają szalę na stronę alternatywy z szybkim zygzakiem w 'iv' i krótką falą 'v' kończącą całą '3'. Przede wszystkim chodzi tu o wartościową rozpiętość ostatniego ruchu, który przewyższył konstrukcję z początku roku i niemal sprowadził cenę w jej terytorium. Tak więc technicznie, trójkąt (biegnący, rozszerzający się) nie został zanegowany. Praktycznie, jego moce sprawcze zostały ukrócone. Niemniej wzorce psychologiczne inwestorów niewiele się zmieniły i niezależnie od pewnych przesunięć w nastrojach, powinny rysować zbliżone konstrukcje.


Po finalizacji fali '3' oczekuję korekty odbiegającej w charakterze od tej z fali '2'. Najlepiej horyzontalnej, rozbudowanej i prostej w wyglądzie. Tamta korygowała nastroje przez wartość. Ta znajdzie głównego sprzymierzeńca w czasie. Warunki takiej konstrukcji spełnia trójkąt (niestety, znowu) i płaska. Na szzcęśćie płaskie występują statystycznie częściej. Co więcej wstęp do korekty - 'a' jako szybki, podwójny / potrójny zygzak - faworyzuje takie rozwiązanie - trójkąt częściej zaczyna się od samotnego zygzaka. Ponieważ oczekuję że 4. koniec końców zakończy się 'przepisowo' w zasięgu fali 'czwartej' niższego rzędu (co widać na rys.) to również jej wewn. fala 'b' powinna wyjść ponad szczyt '3'. W ten sposób zobaczymy klasyczny, elliotowski, fałszywy, nowy szczyt wygenerowany przez korektę. Jednocześnie zwiększą się szanse na skrócenie wewn. 'c' i zakończenie korekty ponad  EMA200.

Wzrosty się nie skończyły. Korekta trwa. Omikron to nie Alfa.

Powodzenia!

135 komentarzy:

  1. Dziękuję za zwizualizowanie koncepcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Ja bardzo przepraszam,ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne.Ja niczym nie handluję.Tam pani przyszła w tym kożuchu i w nim wychodzi".

    OdpowiedzUsuń
  3. Powinno być:"Ta pani".

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy blog.Jak nic ciekawego się nie dzieje,to pełno tu wpisów.Jak dzieje się wiele,to pusto tu.Zabawni jesteście.:)

    OdpowiedzUsuń
  5. pusto bo przestrzelili z "wizjami" i teraz nie wiedza co pisac, falki znowu nie pykły

    OdpowiedzUsuń
  6. i widac nawet nie kwapia sie do nowych "pewnych prognoz",a trzeba wszystkie falki przemalowac znowu. jak to sie mowi madry czlowiek po szkodzie falkowej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest tak,że falki nie pykły.To nie jest tak,że trzeba przemalować
      wszystkie falki.Sprawa jest otwarta.Póki co,to może być zarówno korekta wzrostu od października 2021,jak i od marca 2020.Czy to tylko korekta,okaże się za jakiś czas.Pisząc "Ciekawy blog" i "Zabawni jesteście"miałem na myśli,że kiedy tak wiele ciekawego się dzieje,kiedy ważą się losy kontynuacji trendu wzrostowego,to tak tu pusto.Zabawni jesteście.:)

      Usuń
  7. Powinno być:"od października 2020" i "ważą się losy trendu wzrostowego".:)

    OdpowiedzUsuń
  8. czy to co napisales nie oznacza mniej wiecej "to moga byc spadki lub wzrosty"? nie chce sie znowu czepiac ale jesli falki maja polegac na prognozach typu "beda wzrosty lub spadki trzeba poczekac i porysowac" no to chyba nie jest to rewelacyjna metoda?

    OdpowiedzUsuń
  9. Jasnowidzą i pogodynką nie wychodzą "prognozy",czekam na ostatni "podryg" edzia i "bedziem kupować".

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja nie oznaczałem tych,jak je nazywasz,falek.Mam swoje przewidywania co do dalszego biegu wydarzeń,ale o nich nie napisałem,bo nie chcę.Ja tylko stwierdziłem fakt,że póki co,scenariusz(scenariusze)Pana Macieja nie zdezaktualizował(y) się.To wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  11. Skoro nikt oprócz Pana Macieja nie chce zabrać głosu w sprawie dalszych wydarzeń na giełdzie,to ja to zrobię.Hossa skończyła się w październiku/listopadzie tego roku.Nie będzie już żadnej fali impulsu,nie będzie jazdy na 2600 pkt.Całość,licząc od marca 2020 roku jest i pozostanie "trójką".Żadnej "piątki" z tego nie będzie,a ponieważ"trójka"
    została ukończona,jesteśmy już w trendzie spadkowym.Jakiekolwiek wzrosty będę jedynie korektami w trendzie spadkowym.Miała być"piątka" wzrostowa,a będzie "piątka"spadkowa.Tyle,że ta "piątka"nie będzie"jedynką",a elementem większej całości,elementem kończącym dużą korektę.Czy mogę się mylić? Oczywiście.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spadnie poniżej dołka z marca 2020,czy nie spadnie?Zatrzyma się w okolicach,powiedzmy 1300 pkt.,czy dopiero w okolicach 1000 pkt.? Oto jest pytanie!:)

      Usuń
  12. To jak będzie?Najpierw nastąpi wybicie z konsolidacji w dół,a potem większa fala wzrostowa?Czy najpierw wybicie w górę na około 2300 i powrót do spadków?A może ta konsolidacja będzie trwała wiecznie?��

    OdpowiedzUsuń
  13. jak bedzie dowiecie sie jak zwykle - po fakcie

    OdpowiedzUsuń
  14. Panie Macieju, wydaje się, że na razie wszystko zgodnie z planem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, choć widzę pewne techniczne odstępstwa od projekcji. Nie będę wdawał się w szczegóły, ale przy takim rozwoju fali b jaki mamy nie powinna się rozszerzyć tak znacząco jak oczekiwałem. Rośnie więc prawdopodobieństwo że utowrzy pozorny podwójny szczyt 100 pkt niżej. Niemniej nie powinno to wpłynąć na koniec 4. w wyznaczonym obszarze.

      Usuń
  15. Panie Macieju, co prawda dyskusja słabsza niż to kiedyś bywało - mniej komentarzy, ale proszę się skusić na napisanie dlaczego fala B ma być krótsza o 100 pkt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ko.Sz nic nie jest przesądzone. Prawdop. wzrosło, ale obie wersje zdarzeń są możliwe, żadnej nie skreślam. Muszę też przyznać, że dzisiejsza sesja porządnie dorzuciła do pieca.

      Niemniej odbicie było mizerne. Grudniowa korekta długa i głęboka. Ruch od 20 grudnia do dzisiaj (iii z .a z b) "poszatkowany" i chyba raczej bliższy niż dalszy wyczerpania. Nastroje też wystrzelily blyskawicznie na +30%. Zbyt błyskawicznie. Po .a nastąpi szybkie, dynamiczne i krótkie .c. Stojący za nim popyt może już nie mieć dostatecznej siły by przebić sufit podaży na 2,5k.

      Usuń
  16. iv się kończy tam gdzie Pan oznaczył .a więc mamy do czynienia z falą impulsowa v,
    A to zmienia postać rzeczy.
    O ile inne się być może się zgadzają, choć nie na pewno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się tego wykluczyć. Niemniej 4. fala identyczna w budowie i charakterze jak 2. to byłby ewenement. Być może reguła 61. usprawiedliwia takie zachowanie - brakuje mi próby. Myślę jednak, że korekta nie powiedziała ostatniego słowa.

      Takie dywagacje Elliotowca. Przekładając je na język tradera: kupuj dołek; i tu się nic nie zmienia.

      Usuń
  17. no i co magicy od falek, znowu w dupe i trza rysowac od nowa, gdzie jest red i jego magia? falki dzialaja dobrze dopiero po fakcie, przed nigdy nie potraficie nic wyrysowac co sie sprawdzi no chyba ze ze skutecnzoscia rzutu monetą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Macieju, jakiś komentarz do obecnej sytuacji?

      Usuń
  18. Nadciąga wojna Ukraina- Rosja. To dopiero początek spadków.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zaczynamy silne wzrosty.

    OdpowiedzUsuń
  20. DZIEN ODPALENIA V fali HOSSANY

    OdpowiedzUsuń
  21. Znalazłem taki historyczny wpis o domu wariatów.

    Cyt. "Anonimowy18 marca 2021 19:39
    W domu wariatów jest tylko 20 pacjentów. Trochę ciężko, ale MWig80 ma pojemniejszy oddział dla 80 pacjentów ;)

    Kolejny raz popełniasz ten sam błąd Macieju. To co jest 1 jest dużą falą A, 2 jest małą a, i lub 3 jest małą b. Trójkąt a,b,c,d,e jest początkiem małej fali C. Potem będzie kolejna 5 falowa struktura dużej fali C. Tak wygląda wzrostowa fala korygująca z korektą pędzącą.

    Niepotrzebnie upierasz się i forsujesz impuls hossy. Patrząc wstecz kilkanaście lat nie widać żadnego objawu hossy. Są tylko duże korekty większej struktury. Ciężko będziesz znosił kolejną zmianę fal, gdy zbyt głęboko indeks zanurkuje."

    https://zapodaj.net/094f00edc529f.png.html

    Macieju czy możesz to skomentować?

    OdpowiedzUsuń
  22. nikt ci nic nie skomentuje bo musza najpierw poczekac na to co sie stanie i dopiero pomalowac falki pod teze, oczywiscie znowu nie wypali wiec znowu bedzie przemalowywanie. i tak to wyglada zabawa z elliotem, mozna powiedziec madry elliotowiec po szkodzie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta informacja jest z 18 marca 2021 19:39 i już się dokonała.

      Usuń
  23. Projekcja spadku c w B,nie wykonana.
    Wykres poszedł w górę,nie w dół.
    Wzrost wyszedł ponad 2500 punktów powyżej.
    Można zadać pytanie obu Panom-czy korekta płaska od 8 listopada 2021 roku,o ile jest ukończona,może być po prostu F4 wzrostu od marca 2020r?
    F2(sierpień-październik 2020r.)widzę zygzaka,jest zachowana zmienność korekt,wartości cenowe podobne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cyt. "Projekcja spadku c w B,nie wykonana." Doprawdy?

      To był maksymalny spadek falki c w B w całej strukturze ABC. Przy korektach pędzących schemat minimalnego spadku jest taki, jak na schemacie
      https://zapodaj.net/442133eaab160.png.html

      Usuń
    2. Ha,faktycznie.
      To znaczy,że nie będzie już wyjścia nad 8 listopada 2021r.
      A to co poniżej to lipa?
      W sumie ten Red to zawsze się mądrzył.

      Usuń
    3. Cyt. "Ha,faktycznie.
      To znaczy,że nie będzie już wyjścia nad 8 listopada 2021r.
      A to co poniżej to lipa?
      W sumie ten Red to zawsze się mądrzył."

      Red ma rację. 8 listopada ciężko będzie pokonać, choć teoretycznie WIG może osiągnąć 76208 pkt. Zbliża się wojna u sąsiadów, dlatego spodziewam się zjeżdżalni.

      Usuń
    4. No to ja już nie wiem o co chodzi.
      Jak zwykle nic nie wiadomo.

      Usuń
    5. Tylko kilku ludzi w Polsce zna się na TFE bez wspomagania softem. Dlatego jak zwykle nie wiesz o co chodzi.

      Usuń
  24. Takie patrzenie może mieć jakiś sens,bo F3 choć mało ostra,to jednak jest wydłużona w stosunku do F1 ponad 162%.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kiedyś niejaki Red tak kombinował:
    https://ibb.co/xhtY9sg
    Niby gra,tylko ta jego płaska jest niżej niż obecna,ale jakie to ma znaczenie.Po płaskiej jest jeszcze jeden wzrost,może będzie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Dzień dobry.
    Czytam sobie różne blogi o inwestowaniu.
    Nie zamieszczam swoich wpisów.
    Czytam nie po to aby podejmować decyzje inwestycyjne na podstawie opinii na tych blogach.Raczej szukam sentymentu-nastrojów.
    Temat wojny przewija się na wszystkich blogach,niektóre opinie są wręcz jednoznacznie negatywne dla przyszłości giełd.
    Ten blog prowadzi Pan posługując się TFE.
    Postanowiłem tutaj zamieścić moją myśl.
    TFE jest psychologią fal.Ta psychologia wyraża się w chciwości,strachu,niepewności,itd.i wykres to,w rozumieniu TFE,wyraża.
    Przykładem opinii jest powyższa konkluzja:"Zbliża się wojna u sąsiadów, dlatego spodziewam się zjeżdżalni."
    Konkluzja jak najbardziej logiczna.
    Natomiast zawsze zastanawiałem się,czy logika z punktu widzenia TFE,ma zastosowanie dla prawidłowego podejmowania decyzji inwestycyjnych.Mówiąc inaczej,czy giełda porusza się zgodnie z logiką.Trudno jednoznacznie na to pytanie odpowiedzieć,ale można posiłkować się tzw. większością.Dlatego pytaniem,chyba najbardziej zasadniczym jest to,czy oczekujący wojny i jej negatywnego wpływu na giełdę,stanowią większość.
    Jest powiedzenie,że większość na giełdzie nie ma racji.
    Dlatego zastanawiam się,z punktu widzenia TFE,czy jak większość oczekuje negatywnego wpływu wojny,o ile w ogóle do niej dojdzie,na giełdę,to w myśl powiedzenia,czy giełda wykona oczekiwanie większości.
    Pozdrawiam Pana Gospodarza i Piszących,Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TFE to nie tylko psychologia, ale przede wszystkim matematyka, czego może nie doczytałeś w literaturze. Inwestorzy globalni rozgrywają poszczególne krajowe rynki finansowe za pomocą automatów i stóp %.

      Wojna jest już przygotowywana od kilku lat. Zaczęło się od sprowadzenia czołgów amerykańskich do państw nadbałtyckich i stacjonowania wojsk rotujących na Suwalszczyźnie oraz budowie infrastruktury radarów.

      https://www.niebywalesuwalki.pl/2017/02/suwalki-miasto-na-skraju-nato/?cn-reloaded=1
      https://defence24.pl/sily-zbrojne/znamy-lokalizacje-amerykanskiej-brygady-pancernej-w-polsce
      https://www.money.pl/archiwum/wiadomosci_agencyjne/pap/artykul/podlaskie;ma;byc;1;mln;zl;rekompensaty;dla;gminy;szypliszki;za;budowe;radaru;nato,120,0,171128.html

      W Polsce musi być jeszcze jeden porządny krach, aby GPW poszła w górę.

      Zobacz jak to było podczas wojny o Donbas i co działo się z ropą i energią 2 m-ce później.

      Usuń
  27. Nie znam się na TFE i jej matematyce.
    Być może jest jak piszesz.
    Chodziło mi jedynie o psychologię czyli to:
    "...Dlatego pytaniem,chyba najbardziej zasadniczym jest to,czy oczekujący wojny i jej negatywnego wpływu na giełdę,stanowią większość.
    Jest powiedzenie,że większość na giełdzie nie ma racji..."

    Mówiąc jeszcze prościej,jeśli wyjdziemy na nowe szczyty na giełdzie,powiedzenie się wypełni.
    Zjeżdżalni się nie spodziewam.
    Na razie jesteśmy powyżej dołka z listopada.
    Opinię swoją wyraziłem.
    Jakiejkolwiek kłótni unikam
    Nie pozostaje nic innego jak poczekać.
    Krzyś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedzenie, że większość na giełdzie nie ma racji bierze się stąd, bo większość zachowuje się, jak żaby gotowane od zimnej wody.

      Większość potrzebuje silnego bodźca, który pokaże kierunek ewakuacji? Tłumowi nie wystarczą już słabe i narastające sygnały pojawiające się w przestrzeni publicznej.

      A co jeśli są już sygnały, które są niewidoczne dla większości, bo ludzie nie widzą i nie potrafią kojarzyć faktów świadczących o słabości rynków finansowych? Wkrótce te sygnały mogą okazać się spektakularne. Wystarczy spojrzeć na politykę stóp% w Polsce i w USA. Ilość zaparkowanych kredytów w Polsce jest coraz większa. Nawet NBP ostrzegał.

      https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/opinie/nbp-ostrzega-kupuj%C4%85cych-mieszkania-na-kredyt/ar-AAMvpmP?li=BBr5KbO

      Wkrótce w Polsce za sterami rządu może zasiąść "coś" na wzór WRON-u. Premierem może zostać generał z buławą. Czy jest to możliwe? Owszem. Czy kojarzysz co to WRON ? Może nie pamiętasz, może jesteś młody? Pamięć ludzka ponoć jest skuteczna do 2 lat wstecz, a to był stan wojenny. Historia lubi się powtarzać, a to jest jednym z czynników analizy technicznej. Pozdrawiam

      Usuń
  28. ""coś" na wzór WRON-u."
    Nie kojarzę,jedyne co znalazłem,to trzy czarne wrony.
    https://steemit.com/viejo/@viejo/swiece-japonskie-formacje-wieloswiecowe
    Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojskowa Rada Ocalenia Narodowego z 1981r.

      Usuń
  29. Nie potrafię się do tej formacji odnieść,bo Giełda w roku 1981 jeszcze nie działała.
    Wykres zaczyna się 10 lat później,to jak to sprawdzić,co było w 1981r.?
    Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa. WRON była "formacją" wojskową i pacyfikowała w tym czasie niepokornych.

      Nic nie szkodzi, że nie ma wykresu WIGowych indeksów. Jest za to wykres 30 letnich obligacji z różnych krajów notowane od 1948r. Porównując stopy% obligacji USA 30USY.B i Polski 10PLY.B widać ścisłą korelację pomiędzy tymi obcymi sobie instrumentami. Akurat pod koniec 1981r. miał miejsce szczyt szczytów na 30USY.B (26-10-1981r.)czyli 15,2%. Polska w tamtym okresie była obciążona kredytem w klubie londyńskim i chyba paryskim od początku lat 70, więc około 10 lat obciążenie narastało. Kulminacja szczytu stóp% zbiega się prawie dokładnie z początkiem stanu wojennego na 13 grudnia 1981r. Dlaczego? Bo trzeba było spłacać olbrzymie zadłużenie, a kraj był zależny od ZSRR i zaczęła szaleć inflacja z brakiem towarów zwane wąskimi gardłami.

      https://mfiles.pl/pl/index.php/W%C4%85skie_gard%C5%82o

      Dzisiaj mamy podobny układ, ale szczyt jest dużo dużo niżej, co przy gigantycznym zadłużeniu z powodu pandemii nieporównywalnie większym w porównaniu z kredytami Gierka, stajemy w tym samym miejscu, co w 1981r. Szczyt powinien zadziałać chwilowo na poziomie ok. 6%. Teraz mamy 4% na 10PLY.B

      To będzie horror dla wielu kredytobiorców. Splot zdarzeń w Europie jest nie tylko podobny, ale prawie identyczny, co zamordyzm WRON-u, który był poprzedzony masowymi protestami w kraju. Spodziewam się podobnych scen na ulicach, być może nie tyle z powodu wąskich gardeł w przemyśle, jak to było w PRL-u, ale z poważniejszych przyczyn geopolitycznych. Faktem również jest, że zaczynają się rwać łańcuchy dostaw na całym świecie. Będą wyłączenia prądu, szybciej będą umierać ludzie na całym świecie, będzie brakować żywności itd.

      Mam nadzieję, że już wiesz jak sobie radzić z brakiem wykresów w 1981 roku i co można wnioskować na podstawie faktów historycznych.

      Usuń
    2. Tak to była prowokacja

      Usuń
  30. Dziękuję za argumenty.
    L na FW20 po 2180,TP 2370.
    Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
  31. SL 2180.
    Krzyś.

    OdpowiedzUsuń
  32. Dex'a nie można nie zauważyć, rozlewa swe mądrości na wszystkich forach :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Szanowny Panie Macieju, jakiś głos w sprawie ? :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Witam na ten moment tak to rozgrywam z dobrym efektem finansowym ,Po wczorajszych spadkach na SP oraz planowanym posiedzeniu FED-u w poniedziałek skłaniam się ku rozpisce naszych kontraktów zamiast w postaci TR/ może dojść do wybicia 2150/ a w postaci W-2110, X -2437 ,Y -gdzie w fali Y zakończona jest fala a-2165,oraz obecna fala b w postaci tr rozszerzającego /e-2211/, a przed nami fala c z zakresem 1994-74. Jeśli nie dojdzie do porozumienia z Rosją to zakładam wydłużenie fali c.

    OdpowiedzUsuń
  35. kontraktów c.d. trochę zabawy intelektualnej , ponieważ gruby w gierkach jest niezły i zagrywa jak najlepszy szuler / spalił dużego rgr-a/ więc z końca fali e-2211w tr rozszerzającym zszedł prawie idealnie do dolnej linii tego tr-2125 ,przy czym od e-2211 zagrał tr rozszerzającym ; f1-2209;f2-2232 ;f3-2187; f4-2211 ;f5- 2125- wybijając dolne ramię i obecnie odbija na korekcie /2178/
    miłego rysowania na wykresie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gruby nie zagrywa jak najlepszy szuler,gruby jest najlepszym szulerem.

      Usuń
    2. czyli będą wzrosty ?

      Usuń
    3. Jeśli gruby ma mnie zaskoczyć,to powinno rosnąć.Wychodzą mi spadki,z dołkiem 22 lutego lub 28 lutego.Ale ja też jestem szulerem,więc może dobrze odgaduję zamiary grubego.:)

      Usuń
    4. Ale nie miałbym nic przeciwko temu,żeby do 28 lutego rosło,a 28 lutego wyszło powyżej 2266 pkt.,czyli powyżej szczytu z początku lutego,i dopiero wtedy spadło poniżej dołka z listopada na 2110.Obstawiam jednak dołek 22 lutego lub 28 lutego.Szczyt 22 lutego jest nierealny,dlatego w grę wchodzi tylko 28 lutego.Reasumując,dołek 22 lub 28 lutego,a ewentualny szczyt 28 lutego.:)

      Usuń
  36. Panie Macieju,
    za chwilę minie 3 miesiące od ostatniego wpisu. Może chociaż pokusi się Pan na opis aktualnej sytuacji na wykresie.
    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  37. Scenariusz z wpisu można już wrzucić do kosza.
    Panie Macieju, na coś pan czeka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,czekam na pieniądze.Ale obowiązuje D+2.:)

      Usuń
  38. To jak,kiedy dołek,22 czy dopiero 28 lutego?A może już dzisiaj?W każdym razie nie spadniemy od razu na 1300-1000 punktów.Jakieś korekty będą :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Szczyt już był,w październiku,przecież to wiecie.:)

    OdpowiedzUsuń
  40. To co zaczęło się w październiku,nie jest żadną czwartą falą.Wiecie to.A skoro to wiecie,to nie zawracajcie głowy Panu Maciejowi.:)

    OdpowiedzUsuń
  41. A może jednak to jest czwarta fala?Któż to wie?Zapytajcie grubego,on wie.:)

    OdpowiedzUsuń
  42. To co Panowie szlachta, róbta co chceta.A co powiecie o budującej się zjeżdżalni wielokrotnie wydłużonej, co? Elliott was wszystkich w hxxa robi. Uczta się od MISTRZA

    OdpowiedzUsuń
  43. To "Uczta się od MISTRZA"to nie moje.Ja jestem kulturalnym starszym panem.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale powinni od Ciebie brać przykład RED Master.

      Usuń
  44. A kulturalny starszy pan nie cieszy się z czyichś porażek i nie jest zadufany w sobie.Kulturalny starszy pan uśmiecha się do innych nawet wtedy,gdy nie jest mu wesoło.:)

    OdpowiedzUsuń
  45. Dlaczego każdy cieszy się z niepowodzeń innych? -bo nigdy nie był zwycięzcą i musi równać do nieudaczników bo w kupie jest mu rażniej i cieplej.Czytam ten blog od początku jego powstania i nigdy nie zauważyłem słowa krytyki w stosunku do kogokolwiek nawet wtedy gdy były wypisywane różne bzdury. Szacunek do innej osoby to słowo zapomiane w słowniku Polaków , cóż takie czasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ni chcę się czepiać,ale w powyższym wywodzie dostrzegam sprzeczności.:)

      Usuń
    2. Nie chcę się czepiać,ale w powyższym wywodzie dostrzegam sprzeczności.:)

      Usuń
  46. Oto dlaczego moim skromnym zdaniem autor nie zabiera głosu na blogu(co oczywiście popieram) i co autor pisze o sobie-cytuję:
    "MirażeFortuny to niezależny blog inwestycyjny.......Jest uodporniony na presję sugestii oraz siłę emocji płynącą z rynków. Nie poddaje się zachowaniom stadnym. Nie ulega magii chwili ani iluzji życzeniowego sposobu myślenia...."
    Po korekcie czeka nas, moim zdaniem, niesamowicie silny i szybki ruch do góry z nowymi rekordami hossy. Straszenie jeszcze potrwa co najmniej miesiąc tak aby wszystkim wybić z głowy zakup taniejących akcji. Co się faktycznie stanie, czas pokaże. Gladiator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Nie ulega magii chwili ani iluzji życzeniowego sposobu myślenia...."

      Nie wiem czy zauważyłeś ale życzeniowe projekcje autora zweryfikował rynek.
      Nikt nie wywiera presji na projekcję autora ale na odniesienie się i próbę interpretacji rzeczywistości na wykresie, który namalował rynek i próbę zakreślenia jakiś wniosków.

      Usuń
    2. Tak, tylko wg. autora korekta zakończy się w 2 kwartale. Stąd projekcja jest ciągle aktualna. Wiemy, że giełda to nie zegarek szwajcarski więc trudno przewidzieć najdrobniejsze szczegóły. Gladiator

      Usuń
    3. Proszę,Gladiatorze,przypomnij mi,w którym miejscu autor blogu napisał,że spodziewa się dołka w drugim kwartale tego roku.Szukałem,ale nie znalazłem.Wskaż mi to miejsce,proszę.
      Pamiętam natomiast,że Pan Maciej zakładał,że dołek fali c,a tym samym dołek fali czwartej wypadnie w obrębie dołka fali czwartej niższego rzędu,czyli w okolicy 2250 pkt.Spadło jakieś 250 punktów niżej.

      Usuń
    4. Osoby posługujące się teorią Ganna i wibracjami przewidują dla w20 i dla innych rynków tez ciekawe daty 25-28 luty i 4-8 marzec ;powodzenia.

      Usuń
    5. Dołek już był,wczoraj,22 lutego,tak jak obstawiałem wyżej.Brałem pod uwagę 22 lutego i 28 lutego.Uważam,że już nie spadnie poniżej dołka z 22 lutego,ale 28 lutego możliwy wtórny dołek.Bardzo lubię poszukiwać punktów zwrotnych,czyli dni docelowych.Czasem trafiam,czasem nie.Trafnie wytypowałem np.12 października.Zobaczymy,czy tym razem też mi się uda.:)

      Usuń
    6. Ponawiam prośbę,Gladiatorze.Proszę,wskaż mi,w którym miejscu Pan Maciej napisał,że spodziewa się dołka czwartej fali w drugim kwartale tego roku.Szukam i szukam,ale znaleźć nie mogę.

      Usuń
  47. No,to do boju,gladiatorze,i powodzenia.Generał Maximus?:)

    OdpowiedzUsuń
  48. Proszę bardzo.

    "Maciej J.30 listopada 2021 18:35
    Fala iv była prostym zygzakiem, po którym mieliśmy dość efemeryczny i króciutki impuls kończący 3. Obecnie oczekuję korekty płaskiej rozszerzonej z góry do poziomu ok. 2.600 pkt. i skróconej w ostatniej fazie do poziomu 2.200 - 2.250 pkt. Całość powinna się dość rozciągnąć w czasie i zakończyć w Q2 '22. Następnie przejdziemy do fali 5.

    Gladiator

    OdpowiedzUsuń
  49. Inne rynki nie potwierdzają bessy, choć nie wykluczam że jesteśmy w fazie dystrybucji na rynku akcji i czas zakończenia hossy akcyjnej jest bliski. Meksyk, Indie, Czechy itd. trzymają się mocno, do góry odbija Brazylia. Nie taki diabeł straszny jak go malują. Faktem jest jednak, że wiele zależy od tego czy FED odłoży w czasie zaostrzenie polityki pieniężnej czy też nie. Większość osób oczekuje negatywnego scenariusza co widać na wykresach. Gladiator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na najważniejszych rynkach świata zostały potwierdzone sygnały końca impulsu od 2020r.(indeksy USA, UK, CAC, DAX,) Rynki mniej ważne są w innych fazach. Teraz faworytem długookresowym może być Grecja, coś w stylu Japonii z lat 2012-13.

      Usuń
    2. Tak, jednak różnica jest taka,że na początku 2020 r spadały wszystkie rynki bez wyjątku. Potem wszystkie odbiły (niemal jednocześnie) do góry. Teraz spadki nie są tak zsynchronizowane, np. Rosja jest już w zaawansowanej bessie. Gladiator

      Usuń
    3. Globalne korekty nigdy nie są zależne od rynku rosyjskiego. Rozpisz fale na RTS i innych rynkach to będziesz wiedział, że są to inne fazy.

      Usuń
    4. Oczywiście, że rynek rosyjski jest rynkiem peryferyjnym. Mimo tego, że jest on w innej fazie niż rynki wiodące i niż nasz W20, to jednak musisz przyznać, że zarówno na rynku rosyjskim, polskim i na wszystkich innych działają globalni inwestorzy i to oni kreują trendy. Skoro w impulsie od 2020 r RTS urósł o 140% a W20 o niecałe 100% to siłą rzeczy rynki dążą do stanu równowagi. Gladiator

      Usuń
    5. Mijasz się z prawdą. WIG20, WIG w porównaniu do RTS miał bardzo podobny przebieg hossy od 2020-03-16 do 2021-10-26

      Usuń
    6. Chyba jest wręcz odwrotnie. W niczym się nie pomyliłem. U nas był dołek 16.03.2020 a w Rosji 19.03.2020 r. Więc nie wiem dlaczego liczysz początek hossy RTS od dołka W20. Gladiator

      Usuń
    7. Powtarzając za klasykiem"cóż to jest prawda?"
      Wzrost od 2020-03-16 do 2021-10-26 nazwany hossą,sugeruje obecnie bessę.
      Proponuję w możliwej prawdzie,nazwać ruch od 2020-03-16 do 2021-10-26,jedynie wzrostem a spadek od października 2021,korektą wzrostu.
      Możliwa prawda przewiduje kontynuację hossy,po korekcie.
      Jedynym pytaniem dla mnie,czy korektą wejdziemy w szczyt z lipca 2020,czy nie.Moja prawda nie przewiduje aby korekta od października 2021,zniosła w całości wzrost październik 2020-październik 2021.
      Krzyś.

      Usuń
    8. Nie powinno się w ten sam aptekarski sposób porównywać tych dwóch rynków. Bezwładność dołków zależy od krajowych rynków pieniężnych.

      Musisz uważać na swoją prawdę, bo może Cię ona zabić, a właściwie zabić Twój portfel.

      Usuń
    9. I tu znowu się mylisz traktując podobnie oba rynki. Tak silny spadek należał się RTS z bardzo prostego powodu. Wykupienie indeksu spowodowało,że do 26.10.21 rubel był najsilniejszą walutą naszego regionu. Umocnił się względem USD nie notowanym od ok. 16 m-cy. Mam nadzieję, że rozumiesz zależności między rynkiem akcyjnym a walutowym, co dzieje się po bardzo silnym umocnieniu bądź osłabieniu waluty Na tym kończę dyskusję z uwagi na późną porę. Dobranoc. Gladiator

      Usuń
    10. Najlepsze powiedzenie o prawdzie które ostatnio słyszałem ,,prawda jest jak doopa każdy ma własną,, .pozdrawiam

      Usuń
  50. Jestem podobnego zdania, jednak jest pewne "ale". Otóż z mojej prawdy wychodzi że potencjalna fala 5 rozpocznie się dopiero za około 1 miesiąc.Stąd mam obawy, że przez tak długi okres czasu może jeszcze wiele się wydarzyć. Gladiator

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam się na timingu,być może.
      Widzę wzrost złota.Świeca miesięczna z lutego imponująca.Dla mnie oznacza to ucieczkę kapitału w bezpieczną przystań,przed poczynaniami kolejnego hitlerka.
      To się kiedyś skończy i kapitał z bezpiecznych przystani dolara i złota,wróci na rynki EM.
      Hitlerek wie kiedy skończy i również zainwestuje,bo sam wyznaczy dołek.
      My się podepniemy.
      Krzyś.

      Usuń
  51. Ktoś wcześniej wiedział co się stanie ponieważ zanim rozpoczęły się spadki silnie wywindował do góry RTS i rubla, tak aby miały z czego spadać. Chyba podobnie będzie z dołkiem. Gladiator

    OdpowiedzUsuń
  52. Panowie szlachta, to w końcu mamy zjeżdżalnię wielokrotnie wydłużoną, czy jej nie ma?

    OdpowiedzUsuń
  53. Jeśli ktoś wierzy w poniższe ciekawostki,to sam sobie musi odpowiedzieć.
    Zasłonę ciemnej chmury wyrysowała wczorajsza czarna dzienna świeca na WIG.
    https://stooq.pl/q/a2/?s=wig&i=d&t=c&a=ln&z=73&ft=20211118&l=125&d=1&ch=1&f=1&lt=57&r=0&o=1
    https://trading-academy.pl/co-to-sa-swiece-japonskie/

    OdpowiedzUsuń
  54. Trzeba przyznać że gospodarz tego bloga ma sugestywne podejście do swojej twórczości.
    Podobnie, chyba należy to olać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej,należy to olać,zwłaszcza jeśli nie ma się własnego poglądu Można tu zaglądać pod warunkiem,że ma się własny pogląd i strategię gry.

      Usuń
    2. Zaglądać,żeby poznać nastroje i oczekiwania.Ale i tak trzeba brać pod uwagę,że te oczekiwania mogą być blefem.Jak się nie ma własnego zdania,to lepiej tu nie zaglądać.

      Usuń
  55. Pierwszy przystanek na WIG20 będzie na 1550-1530, tako rzecze ArcyMistrz Ralph Nelson Elliott

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba ważniejsze od Elliota zdanie co do dalszego kształtu wykresów będzie miał Władymir Władymirowicz. Gladiator

      Usuń
    2. Pasuje Ci na RTS poziom 240 pkt. ?

      Usuń
    3. Wszystko możliwe. Mam nadzieję że do poniedziałku emocje trochę ostygną, ale przewiduję stabilizację i trwalszy ruch do góry dopiero za miesiąc. Do tego czasu może bujać cenami w różne strony. Kto chce łapać dołki może mieć szczęście i trafi w punkt. Pozdrawiam.Gladiator

      Usuń
    4. Giełda w Rosji zamknięta, ale w Londynie kiepsko to wygląda, a syntetyczny RTS może być bliski zera.

      https://youtu.be/va-Dklj9fNQ

      Usuń
  56. Jedna sprawa dzisiaj się wyjaśniła.Nie będzie żadnej piątej fali.Czwarta fala nie może wejść w obszar pierwszej fali,co dzisiaj się stało.Jakiekolwiek wzrosty na pewno nie będą piątą falą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na to wygląda. Cała nadzieja w wykresie tygodniowym. Gladiator

      Usuń
    2. Tygodniowy niczego nie zmieni.Nie chodzi o poziom zamknięcia,ale o fakt wejścia na teren pierwszej fali.

      Usuń
  57. Panowie nie podniecajcie się ani kontraktami ani wig20 który tak się rysuje jakie gówniane spółki są do niego wprowadzane , obejrzyjcie sobie bez emocji WIG i wysuwając prawidłowe wnioski zarabjajcie pieniądze ,dyskusje są dobre w klubach dyskusyjnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Począwszy od dołka w 1995 roku,a skończywszy na szczycie w 2007 roku,można było rozpisać fale Elliotta w ten sam sposób na obu indeksach(WIG i WIG20).Później zaczęło się komplikować.Kiedyś wartość rynkowa spółek składających się na indeks WIG20 stanowiła około 70% łącznej kapitalizacji giełdy.Dlatego oznaczenie fal na wykresach obu indeksów nie różniło się.Teraz spółki z WIG20 to bodajże około 40%.Możliwe,że to tłumaczy różnice.Rzeczywiście,wykres WIG daje nadzieję na piątą falę.Dziękuję za zwrócenie na to uwagi.

      Usuń
  58. Na wykresie tygodniowym wygląda to na 3 falę impulsu spadkowego więc mamy sporo czasu na wykończenie tego ruchu. Wg. mnie potrwa to około miesiąca. Gladiator

    OdpowiedzUsuń
  59. Panie Macieju, brak komentarza z pana strony, w obecnej sytuacji to jest mega żenada.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znasz grę "w trzy karty"?A co to ma wspólnego z tym blogiem?-zapytasz.Pomyśl,przeanalizuj wszystko,to może zrozumiesz.Pan Maciej napisze,że wojna jest winna.A co ma powiedzieć?Że wiedział,tylko nie powiedział?:)

      Usuń
    2. Pan Maciej pojawiający się i znikający.Red 007 pojawiający się i znikający.Teraz kapujesz?

      Usuń
    3. Tak,niewątpliwie jest to żenada.Ale tam,gdzie w grę wchodzą pieniądze,nie należy wymagać przestrzegania kanonu przyzwoitości.:)

      Usuń
  60. Przykro czytać powyższy wpis.
    Widać wyraźnie bezradność w pretensji.
    Trzeba liczyć na siebie.

    Układ od marca 2020r. był opisywany przez Gospodarza jako impuls.
    Zejście w obszar F1 przeczy takiemu opisowi.
    Co należy zrobić w takiej sytuacji?
    Zmienić opis struktury.
    Pozwalałem sobie miewać inne zdanie o strukturze od marca 2020r.,m.in.:

    "Anonimowy1 lipca 2021 08:40
    ...i wzrost od marca 2020r.nie jest ruchem impulsowym.
    red.007"

    "Anonimowy10 lipca 2021 12:04
    ...Tylko dla mnie jest kwestia czy wzrost od marca 2020r,będzie finalnie impulsem,czy będzie podwójnym/potrójnym zygzakiem a tego jeszcze nie wiem,przyszła większa korekta podpowie co jest co.
    red.007"

    Większa korekta nastąpiła,negując impuls.

    Nie będę opisywał struktury,bo po co.
    Zawsze komuś coś nie pasuje,najczęściej nieudacznikom.
    Promagna jest niezły i wie co pisze.

    Proszę się nie martwić.
    Spadek nie zejdzie poniżej marca 2020r.
    Natomiast oczekiwałbym w niedługim czasie mocno spadkowej fali poniżej 1670.
    Potem nowe szczyty w wymiarze wielomiesięcznym.
    red.007

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Red 007,Pana końcowe wpisy nie mają końca.Zabawny Pan jest.:)

      Usuń
    2. Gra "w trzy karty".:)

      Usuń
  61. Cieszy mnie Panów dobry humor.
    Ja mam tylko jedna kartę-zejście poniżej 1670.
    Potem kolejny końcowy wpis,ale czy to będzie zabawne...
    red.007

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię Pana końcowe wpisy właśnie dlatego,że nie mają końca.:)

      Usuń
    2. "W mojej opinii czas na wielotygodniowe wzrosty powyżej 2650 na W20".
      red.O07(10 listopada 2021,21:02)
      :) :) :) :) :) :) :)

      Usuń
  62. W.O.W., ale Maciejowi się oberwało, ale może się upiecze, gdy blog przybierze inną formę wymiany informacji.

    Macieju bądź częstszym gościem na swoim blogu i częściej komentuj lub zmieniaj nastawienie do rynku. Wszyscy na tym skorzystają.

    Poza tym, zadam fundamentalne pytanie. Czy kodeks którym posługujesz się nie jest zbyt skomplikowany? Przeczytałem go i ciężko go stosować bez wizualizacji.

    OdpowiedzUsuń
  63. Po co ten hejt na Pana Macieja i Pana Red?
    Niech każdy z piszących przedstawi swój punkt widzenia, ale nie hejtuje innych na etapie przedstawienia koncepcji lub jak się pomylą. Można mieć różne zdania i nie wypominajmy sobie pomyłek. Postarajmy się wspólnie rozszyfrować rynek, skoro jest taki blog, gdzie możemy wymienić się opinią o rynku. A jeśli oczekujecie gotowców, to przynajmniej nie zniechęcajcie tych, co mają coś do napisania.
    W nadchodzącym tygodniu możemy zrobić wydłużoną f5 w fali od 16 lutego, bo są ku temu przesłanki.
    Jakie?
    Choćby taka: "Kiedy fala 5 jest wydłużona, fala 4 powinna być dłuższa procentowo i znieść falę 3 głębiej niż fala 2 falę 1. Zazwyczaj będzie to 50% lub 61,8% fali 3."
    Proszę sobie sprawdzić fibo dla:
    1. f2 do f1
    2. f4 do f3
    3. f4 do f2
    Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale komedię odgrywacie,Panie Macieju i spółko!Słaby kamuflaż,wszystko widać.:)
      Powodzenia!:)

      Usuń
  64. Hejtu by nie było, gdyby wpisy tłumaczące stan rynku byłyby częstsze.

    Jeśli ja powiem, że do 3x sztuka i nikt nie będzie wiedział o co mi chodzi, to osoby postronne będą robić hejt. Natomiast, gdy 3x stanie się faktem i pokaże się o co chodzi to wielu będzie gapić się jak ciołki w wykres.

    Masz rację 700.der z wydłużoną F5. Maksymalne lokalne zejścia dla GPW, to: WIG20 1550-1530, a WIG chwilowe zejście poniżej 50.000.

    Chciałby się mylić, ale najgorsze jeszcze przed nami na przełomie III-IV kw. 2022r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba, że fala będzie wybitnie wyższego rzędu zmiatająca wszystko. To wtedy nie będzie III-IV kw.

      Usuń
  65. Ale komedię odgrywacie,Panie Macieju i spółko!Słaby kamuflaż, wszystko widać.:)
    Powodzenia!:)

    OdpowiedzUsuń
  66. Proponuję w ustawieniach bloggera zrobić komentowanie za pomocą konta Google i nie będzie kamuflażu. :)

    OdpowiedzUsuń
  67. Ale biadolicie ,rozrysujcie tr ABCD ostatnie podejście od C= 1240 do 2481 to D w tym tr jako //a-b-c/ i teraz w postaci ZZ zjazd jako E ,a że fala E MOŻE BYĆ TRÓJKĄTEM ,więc możemy się w niej pobujać parę miesięcy.życzę dużego zarobku.

    OdpowiedzUsuń
  68. @red
    "Przykro czytać powyższy wpis.
    Widać wyraźnie bezradność w pretensji.
    Trzeba liczyć na siebie."

    A co w tych wpisach jest przykrego? Gdzie w tych wpisach widać bezradność i pretensje?
    Każdy zapewne ma tu jakąś koncepcję, zaglądają tu raczej nie-przypadkowi ludzie.
    Trochę mniej megalomanii. Brak jakiegokolwiek odzewu na blogu, który się robi dla ludzi
    to jest słabe, i tylko tyle.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację,ale daj sobie spokój.Widzisz te bezsensowne odpowiedzi.Nie pisz,nie komentuj,szkoda czasu.Maciej & spółka zakrzyczą Cię.Bystry człowiek wie,w co tu się gra,zwłaszcza że prowadzący tę grę nie są wyrafinowani.Pod moim tekstem zapewne też pojawi się jakieś "gówno".Postanowiłem nie pisać tu więcej.Ty też to olej.

      Usuń
  69. Ludziska prawda jest taka ,że pływacie bez gaci ..
    Naśladujesz kogoś (Red'a 007) jak małpa i się przejechałeś bierzesz na klatę ,a nie dajesz upust swej frustracji i jedziesz po gospodarzu lub Red 007

    OdpowiedzUsuń

---------------------------
Przydatne kody html:

- wstawianie aktywnego linku
<a href="adres linku w cudzysłowach">wyświetlany tekst</a>

- wytłuszczanie tekstu
<b>tekst</b>
---------------------------