poniedziałek, 8 kwietnia 2024

Coś więcej jak zwieńczenie korekty

Dotąd rozwijający się impuls oznaczałem jako wykończenie wewnętrznej fali płaskiej z potencjalnym zasięgiem ok 3.000 lub w najlepszym przypadku 3.300 pkt. Ewentualnie jako C trójkąta w trójkącie o oczekiwanym zasięgu poniżej 2.950 a najlepiej 2.500 pkt. Dzisiaj obie opcje zostały poddane poważnej próbie. Kształtująca się fala odzwierciedla bardzo złożony obraz psychologii inwestorów - zbyt złożony jak na falę C (płaskiej bądź trójkąta). W związku z tym zamykam rozdział pod tytułem "zwieńczenie korekty" i oczekuję obecnie wybicia historycznego szczytu na WIG20 w perspektywie trzech lat.


Konstrukcja rysowana od października 2022 r. nieźle wpisuje się w założenia TFE co do fali motywu - wszystkie dotychczasowe wewn. korekty były szybkimi, wertykalnymi, głębokim, prostymi zygzakami (za wyjątkiem ii, która była zygzakiem złożonym), żadnych półśrodków. Wykreowana tym sposobem dość ekstremalna komplikacja fali: 1-2-i-ii-(i)-(ii)-[i]-[ii]-... budzi nieco moje wątpliwości, ale akceptuję tę koncepcję. Nie stanie ona wbrew zasadom TFE pod warunkiem, że podaż tym razem już jednoznacznie skapituluje pod naporem wiosennego popytu (podobnie złożoną falę można "obejrzeć" na rynkach USA między paź. 2011 a sty. 2013 r. wyrysowaną przez indeks S&P 500). 

Aby tak się stało potrzebujemy superfali - wejścia w szeroką strefę właściwie pozbawioną oporów o rozpiętości około 450 pkt. z mocnym akcentem w rejonie 2.650 pkt, który powinien zostać bezboleśnie przeskoczony (wbrew założeniom płynącym z analizy technicznej wykresu). Kolejne potencjalne opory znajdują się już powyżej strefy 3.000 pkt. Impuls powinien właściwie żyć już własnym życiem nie zważając na historyczne opory, ale ponieważ nie potrafię przewidzieć dokładnego zachowania zaznaczyłem je na obrazku i wg. nich wyrysowałem wygląd fali. Niemniej uważam to bardziej za "wizję artysty", swoisty schemat niż rzeczywiście oczekiwany przebieg, który będę aktualizował w miarę rozwoju sytuacji. III powinna ostatecznie nadgryźć ATH, następnie zawrócić w najmocniejszej korekcie trendu i powrócić do wzrostów mocnym akcentem w V.

Finalny poziom potwierdzenia: > 2.950 pkt.

Poziom zanegowania: brak, w superfali oczekuję bezkompromisowego efektu "odjeżdżającego pociągu", właściwie pozbawionego mocniejszych cofnięć za to z przedłużającymi się seriami zielonych świec i ograniczoną wrażliwością na rynki otoczenia; pozycje krótkie na kontraktach i  akcjach, powinny być miarowo wyciskane, długie wstrzymywane w oczekiwaniu na cofnięcie i następnie otwierane w pośpiechu na coraz wyższych poziomach.

Powodzenia!

225 komentarzy:

  1. Mocne i odważne Panie Macieju ale po tylu latach flauty by nam się należało.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obiecuję, że będzie mocno jeśli obronimy sesję z 3. kwietnia. Odważnie chyba mniej, bo obecnie wszyscy analitycy wierzą w odrodzenie hossy... ale o dziwo, mogą mieć tym razem rację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Macieju, 10Y bondy US co innego podpowiadają. 3 kwietnia padnie prędzej czy później. Osobiście obstawiam, że prędzej.

      Może powinieneś zrobić ad hoc jednak scenariusz bessy, bardzo głębokiej bessy.

      Usuń
    2. Widziałem - podobny wystrzał na yieldach był 13 lutego na bliźniaczym odczycie CPI. Liczę na podobną reakcję w dłuższym terminie.

      Usuń
    3. Macieju zacznij kojarzyć fakty. Rynki są powiązane matematycznie i działają jak naczynia połączone. Skoro widziałeś i oczekujesz podobnej sytuacji, to jakim cudem wzrost rentowności obligacji ma powodować hossę na rynku kapitałowym w USA lub tym bardziej w Polsce ? Polskie 10Y idą jak dwa konie łeb w łeb.

      Wkrótce FED (czerwiec) będzie kombinował przy stopach %, a wtedy to dopiero się zacznie tasowanie pomiędzy aktywami. Zanim do tego dojdzie oficjalnie w komunikatach, już to widać na wykresie.

      Zobacz jak wygląda wykres miesięczny 10Y US. Rozpoczęła się hossa na tym instrumencie w marcu 2020 r. , a to sugeruje długoterminowe wejście w inflację, a w skrajnej opcji atomowej jest to początek hiperinflacji bądź hiperstagflacji w perspektywie kolejnych wielu lat. W USA zaczynają przygotowania do zderzenia się ze ścianą braku popytu na obligacje US. Powodem jest zmniejszanie transakcji rozliczania zakupu węglowodorów i surowców w $ dzięki państwom BRICS. Im większy był globalny popyt na $ na przestrzeni kilkudziesięciu lat w celu zakupu kopalin na giełdach surowcowych, tym większy mógł być kreowany dług Ministerstwa Skarbu USA.

      Teraz należy przygotować się na rozszerzenie otwartego drugiego frontu lokalnej wojny na Bliskim Wschodzie. To są przygotowania pod IIIWŚ. O ile USA na swoich giełdach jest wstanie reagować algorytmami, to na lokalnych giełdach takich jak GPW nastąpi odpływ $ i rezerw walutowych. Może to wyglądać na regionalny atak spekulacyjny w niektórych krajach.

      W linku jest wzorzec 10Y, który był zrobiony 9 kwietnia 2024 r. Z kolei 10 kwietnia nastąpił skok CPI powodując zamieszanie na walutach.

      10Y US

      Usuń
    4. "(...) jakim cudem wzrost rentowności obligacji ma powodować hossę na rynku kapitałowym w USA lub tym bardziej w Polsce ?"

      Nie widzę bezpośredniego związku. U nas rentowności obligacji spadały od 2008 do 2020. Rynek akcyjny... wiadomo. W USA ceny obligacji są najwyższe od 2007 r. - akcji również. Całej hossie 2003 - 2007 za oceanem towarzyszyły wzrosty rentowności.

      Dla potwierdzenia przypuszczeń sprawdziłem korelację zwrotów z mniej więcej ostatnich 20 lat. Jest na poziomie 0.14 - 0.36 w zależności od zapadalności i interwałów cenowych - czyli pozytywna, a w rzeczywistości mało istotna.

      Usuń
    5. Macieju, porównaj na tygodniowym, miesięcznym WIG i 10YPLY oraz DJIA i 10YUSY.

      Usuń
    6. Macieju zrób taką korelację na interwale 15 minut dla WIG i 10YPLY

      Usuń
    7. Na 15 min mam 3 miesiace danych i wychodzi -0.06. Na 1h mam 12 mies. i wynik -0.15. Jak dla mnie w sumie nieistotne powiązanie.

      Usuń
    8. Macieju wiesz na czym polega błąd w interpretowaniu takich korelacji? Otóż ja widzę na wykresie ujemne korelacje pomiędzy indeksem WIG i 10YPLY z lokalną czasową dodatnią korelacją. Teraz wiesz o co mi chodzi? To samo zjawisko występuje na innych interwałach.

      korelacje +/-

      Usuń
    9. Panie Macieju, dziękuję za wpis na blogu :) Długo czekaliśmy.

      Usuń
  3. Ciekawostka,na W20USD mamy dokładnie poziom minimum z 3 kwietnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odczyt CPI USA nie odszedł mocno od oczekiwań więc paliwa do umocnienia USD powinno wkrótce zabraknąć. Decyzja FOMC 1 maja. Do tego czasu raczej nic większego się nie wydarzy.

      Usuń
    2. 3 kwietnia na W20 złamany.

      Usuń
  4. Dla opcji Pana Promagny,rozważam sekwencję od 28 grudnia,gdzie wszystko od 17 stycznia jest B korekty nieregularnej.
    B jest zygzakiem,jak w opisie.
    Czyli płaska,23 lutego-19 marca,jako b w B.
    Dlaczego o takiej możliwości wspominam?
    Jedynie ze względu na warunek fibo dla fali B.
    B nie może być większa jak 200% A.
    Najmocniejszą procentowo falę B ma WIG.
    B=194,4% A,czyli poniżej 200%.
    Na W20 B=167,8% A
    Problemem dla takiego opisu korekty nieregularnej,jest struktura jej A,28 grudnia-17 stycznia.
    Opis podpowiada,że A bywa zazwyczaj jakąś korektą płaską.
    Na wykresie jest zygzak.
    Pozytywem jest zygzak jako B i ta B jest bardziej skomplikowaną strukturą niż fala A,zgodnie z opisem.
    W tej opcji rozpoczęliśmy od 9 kwietnia mocno spadkową C,która może mieć nawet 261,8% A.


    Dla opcji Pana Macieja,korektę można rozpatrywać od 23 lutego.
    Również jako korektę płaską nieregularną(C od 9 kwietnia zejdzie poniżej B 19 marca)lub jako korektę płaską nieregularną załamaną(C od 9 kwietnia nie zejdzie poniżej 9 kwietnia).
    Ta opcja ma płaską A,zgodnie z opisem.
    B nie ma więcej jak 138,2% A,zatem raczej korekta płaska nieregularna.
    C powinna zejść poniżej 19 marca i potem kolejny wzrost.
    Nie wiem,którą opcję wykres raczy wybrać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Anonimowy jesteś Pan blisko, ale za dużo w tym elementarza.
      Kluczowy poziom 84.447,45 na indeksie WIG został przekroczony, więc to zmieniło perspektywę.

      Usuń
    2. Czyli mamy mieć korektę nieregularną od listopada 2021 poprzez październik 2022 i kwiecień 2024?

      Usuń
    3. Patrząc na spadek w C od 9 kwietnia,nie dostrzegam impulsu.
      Raczej będzie potrójny zygzak.
      X na 15 kwietnia.
      Od dołka z 16 kwietnia B w Y.
      Zatem powinna być opcja Pana Macieja,niezależnie czy C zejdzie poniżej 19 marca,czy nie zejdzie.
      Po zakończeniu C,kolejny wzrost powyżej 9 kwietnia.

      Usuń
    4. "Od dołka z 16 kwietnia B w Y."
      Patrząc na mniejszy interwał,nie można wykluczyć,że wzrost od dołka z 16 kwietnia jest już XX.
      Pozostałaby Z,która raczej nie zejdzie poniżej 19 marca.

      Usuń
    5. @Anonimowy
      Poczekaj do końca miesiąca. Wtedy zobaczysz, czy masz rację. Argumentem za takim wariantem powinien być odwet Izraela na Iranie z niedzieli na poniedziałek. Obserwuj shorty i LOP w piątek.

      Usuń
    6. @Anonim
      Cyt. ""Od dołka z 16 kwietnia B w Y."
      Patrząc na mniejszy interwał,nie można wykluczyć,że wzrost od dołka z 16 kwietnia jest już XX.
      Pozostałaby Z,która raczej nie zejdzie poniżej 19 marca."

      A może od 16 kwietnia kończy się fala A w większej strukturze fali korygującej pędzącej, co? Jak fantazjować to na całego ;)

      Usuń
    7. @Anonim
      Cyt. ""Od dołka z 16 kwietnia B w Y."
      Patrząc na mniejszy interwał,nie można wykluczyć,że wzrost od dołka z 16 kwietnia jest już XX.
      Pozostałaby Z,która raczej nie zejdzie poniżej 19 marca."

      A może od 16 kwietnia kończy się fala A w większej strukturze fali korygującej pędzącej, co? Jak fantazjować to na całego ;) " Koniec cyt.

      Dziś już można odtrąbić, że obecna jeszcze nie dokończona fala korygująca jest falą pędzącą ABCDE, która niebawem powinna zakończyć swój żywot.

      Wynika z tego, że warto fantazjować. Jeśli nie wierzysz Anonimie, to proszę zajrzyj do "Teorii Fal Elliotta" (Prechter i Frost), wydanie polskie str. 40. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
    8. Wypełniło się,nie było zejścia poniżej 19 marca,jest wyjście powyżej 9 kwietnia.
      Opcja Pana Macieja w grze.
      Przyszła korekta spadkowa nie zejdzie poniżej 19 marca.

      Usuń
    9. Anonimowy6 maja 2024 15:57

      Cyt. "
      Wypełniło się,nie było zejścia poniżej 19 marca,jest wyjście powyżej 9 kwietnia.
      Opcja Pana Macieja w grze.
      Przyszła korekta spadkowa nie zejdzie poniżej 19 marca."

      Na jaki okres dajesz gwarancję, że 19 marca nie padnie, nie zostanie przebity? Wg szanownego Macieja nigdy już nie padnie.

      Od 16 kwietnia na poziomie interwału 1 minuty, dla notacji minuskuły statystycznie nie widać zbyt dużo sekwencji impulsów 5 falowych charakterystycznych dla hossy. Są sekwencje charakterystyczne dla TUK.

      5 falowe sekwencje charakterystyczne dla impulsu hossy są potrzebne do budowania kilkukrotnego wydłużenia fali 3 w wydłużonej fali 3.

      wielokrotne wydłużenia fali 3 w wydłużonej fali 3

      Dlatego oficjalnie napisałem do Macieja, aby zrobił profilaktycznie scenariusz dla bardzo głębokiej bessy.

      Usuń
  5. @Anonimowy
    Te daty nie spełniają warunku dla korekty nieregularnej od listopada 2021 poprzez październik 2022 i kwiecień 2024

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. comparic.pl/korekta-nieregularna-z-cyklu-charakterystyka-korekt/

      Usuń
    2. od 2009 roku mamy trend, to dlaczego nie może być w nim korekty nieregularnej?

      Usuń
    3. @marlod
      Korekta nieregularna jak każda inna korekta w ZF, czy TFE musi mieć zgodność proporcji w ciągu Fibonacciego. Są na to wzorce obiektowe oparte na matematyce. Jeśli te zgodności nie ma, to nie ma korekty nieregularnej. Większość wiedzy o tym jest w polskiej wersji językowej "Teoria Fal Elliotta" rozdział 3. Trzeba tylko umieć to poskładać w głowie jak tę wiedzę wykorzystać.

      Usuń
    4. To mamy impuls od października 2022 na WIGu czy nie mamy?

      Usuń
    5. @promagna2
      Dziękuję.

      Usuń
  6. Skoro to nie impuls od 1,5 roku na W20/ WIG, to czekam na poziomy niższe niż 1,5 roku temu.Dziękuję za uwagę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja czekam na mocny spadek SPX,być może jutrzejszy FED da rynkowi pretekst.
    Albert

    OdpowiedzUsuń
  8. A gdyby tak spojrzeć na cykl dx.f, cykl vixu, serię exhaustive gaps dla spx w marcu, serię zwycięstw dla DJI w styczniu 1987 i lipcu 2023, dywergencję na DJI vs DJT vs DJU, rekordowy czas inwersji 3m10y, 2y10y, rekordową koncentrację w USA od 1932.... to co wychodzi?
    pozdrawiam
    animetal_slave

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już nawet na stooq piszą o 1987 także na spadki raczej nie ma co liczyć.

      Usuń
    2. https://www.youtube.com/watch?v=Cu6t8Ye1sZQ

      Usuń
    3. @animetal_slave

      No właśnie i co wychodzi ?

      Usuń
    4. Odpiszę na priv. Pozdrawiam animetal_slave.

      Usuń
  9. jaka mamy formacje na wigu 20 to chyba widać

    OdpowiedzUsuń
  10. Na blogu widzę bez zmian, nadal rządzi pesymizm a WIG robi historyczne szczyty. Nie ważne co wychodzi z tych wszystkich dywergencji (które mogą trwać latami), liczbą luk, czy porównaniem do 1987 roku. To wszystko jest już powszechne i oklepane. Spadki przyjdą jak zawsze z zaskoczenia.

    OdpowiedzUsuń
  11. autor bloga chyba nie jest pesymista.Nie zauwazyles

    OdpowiedzUsuń
  12. Zgadza się, od dawna można zauważyć, że autor bloga nie jest pesymistą ale reszta to praktycznie pesymizm od korekty do skrajnego pesymizmu (rok 1987 i bardzo mocnej bessy)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy ktoś wie jakie sa proporcje trojek z wzrostu trwajacego od 2022 roku na wigu 20?

    OdpowiedzUsuń
  14. Dzięki, to jaki masz zasięg spadku dla wigu 20? Do promagna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ile Twoim zdaniem jest warta taka informacja w miejscu publicznym ?

      Zakładam, że jeśli ktoś wiedziałby, że jutro upadnie i połamie sobie kości, to już dziś położyłby się na ziemi i poczekał do pojutrza na leżąco. Warunkiem takiego założenia jest to, czy ktoś weźmie taką informację jako wiarygodną.

      Mógłbym się bardzo rozpisać dlaczego i jakie są powody obecnego stanu trendu na WIG20 oraz całego rynku finansowego, ale i tak nie zmieni to strategii algorytmów Aladdina, które dopasowują się na bieżąco do baz danych zleceń giełdowych. W wielkim skrócie opiszę to tak, choć wiele już publicznie napisałem u Macieja i u siebie.

      Sprawy, które mają wpływ na wykres.

      1. W Polsce w Warszawie zostały uruchomione dodatkowe moduły serwerowe AI Google, aby inwigilowały znacznie szybciej całą sieć internetową i telefonię komórkową. Pegasus to pikuś przy tej technologii AI. Raportowanie z AI może być wielokrotne w ciągu dnia.

      2. Biorę jeszcze pod uwagę kwestie szczegółów na wykresie. Proporcje na najniższym interwale są oczywiste dla TUK, ale spekulanci (członkowie giełdy) na podstawie istniejącej kolokacji własnych serwerów mają większą przewagę, niż osoby fizyczne i mogą wprowadzać w błąd poprzez własne zlecenia. Głównym problemem, którego wielu spekulantów nie chce rozumieć jest fakt istniejącej realnej relacji pomiędzy rynkiem kasowym akcji i rynkiem kontraktów na indeksy. Jeśli ktoś otwiera bez strategii hegde 100 kontraktów FW20 na wzrost, to automat otwiera równoważne zlecenie na kasowym sprzedaży dla wielokrotności akcji wynikającej z kontraktu na WIG20. Dlatego czasem z powodu nierównowagi w karnecie zleceń zamiast wzrostu indeksu jest gwałtowny spadek indeksu i zamiast trójki jest piątka.

      3. Kolejnym problemem jest brak gotowego API, aby podłączyć się pod główny serwer członka giełdy z własnymi algorytmami. Istnieje tylko protokół FX w języku C++.

      Aby rozstrzygać kwestie poziomów spadku należy szeroko analizować informacje około rynkowe.

      Osobiście uważam, że wykres nie powinien kłamać i wprowadzać w błąd, jednak okoliczności makro regionu i to co się dzieje nie jest podstawą do trwania hossy w najbliższych latach. Akcje nie rosną do nieba jak w USA. Tu jest Polska. Powodem jest 7-8 letni cykl wojny , który rozpoczął się covidozą. USA nie miało wojny na swoim terenie od czasu wojny secesyjnej. Nie byli również kolonią ZSRR i Niemiec.

      Korekta powinna mieć charakter i zakres stopnia od intermediate do primary. Zresztą to podpowiadają również proste wskaźniki długoterminowe.

      Usuń
  15. Cykl wojny 2022.02.22 - 2014.02.xx = 8 lat

    Covidoza rozpoczęła się na rynkach kapitałowych 24 lutego 2020r. Dax, Cac, Wig, Djia, Rts, itd. Sprawdź sobie z ciekawości jaką notację ma fala spadkowa covida do 16 marca 2020r. To samo możesz zrobić z inwazją od 2022.02.22 do 2022.02.24

    OdpowiedzUsuń

  16. Anonimowy11 maja 2024 18:18

    Cyt. "Mówiąc inaczej,żadnego cyklu wojny nie ma.
    Wymyślanie takiego cyklu służy jedynie dla poparcia swoich spadkowych tez,nic więcej."

    Zatkało kakao, czy masz problemy z liczeniem notacji korekt na WIGu?

    Podam jeszcze jeden ciekawy cykl wojny. Teoretycznie okres ten wynosi 9166 dni. Translacja lewostronna tego cyklu wynosi ~10 miesięcy licząc dla początku od 1914-07-28 dla 2014-02-xx, czyli wydarzenie odbyło się szybciej, niż to wynika z teoretycznego cyklu. Taka dokładność 10 m-cy na przestrzeni 100 lat jest imponująca.

    Następnym razem kiedy coś napiszę, to nie krytykuj i najpierw zapytaj zanim chlapniesz coś z dupy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ty masz problem z przyjęciem odmiennej opinii niż Twoja?
    Nie ciskaj się tak,bo Ci żyłka pęknie.
    Nie musisz mojej opinii przyjmować,mnie to nie przeszkadza.
    Pozostaję przy swoim zdaniu,żadnego cyklu wojny nie ma.
    P.S.
    Jak Twój cykl wojny wpiszą do Wiki,daj znać,poczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co wyważać otwarte drzwi tworząc duplikat na Wikipedii? Pomyśl zanim coś napiszesz. Do trzech razy sztuka. Wykorzystałeś już dwie szanse. Ja rozumiem, że głupota nie boli, ale choć byś wytężył umysł nieuku.

      https://pl.wikipedia.org/wiki/II_wojna_trzydziestoletnia

      Usuń
    2. Bij pianę nadal.
      Na pytanie o zasięg spadku,wykręciłeś się sianem.
      Pan Maciej ma przynajmniej odwagę prognozową,pomijając ewentualną trafność.
      Na swoim blogu ogłosiłeś kapitulację prognoz WIG:
      "Dziś indeks WIG wyszedł dość mocno poza ustalony poziom osiągając kolejny rekord. "
      Najfajniejsze,to "ustalony".
      Przez kogo ustalony?
      Przez Ciebie?
      Wig ma w nosie Twoje proroctwa,mój Nostradamusie i robi kolejne historyczne szczyty.
      No ale jak ktoś chce się z koniem kopać i dostawać po łbie,to już nie mój problem.

      Usuń
    3. Kapitulacja dotyczyła zupełnie czegoś innego, skoro nie potrafisz czytać ze zrozumieniem to podpowiem cyt."Kluczowy poziom 84.447,45 na indeksie WIG".

      Urosło tylko 4% powyżej tego poziomu i to zmienia mój sposób notacji. dużych fal. Dla inwestora, spekulanta to dużo, czy mało. Sądzę, że 4% to mało na całej fali, ale bardzo dużo dla proporcji fali.

      Ponieważ ZF i TFE są "aptekarską" wersją analizy technicznej to nie można sobie zakładać odchylenia od wzorca o 4%, gdzie dopuszczalny błąd w każdej proporcji jest poniżej 0,1 %

      Co ty byś zrobił bez p. Macieja. No zginąłbyś w odmętach fal.

      Usuń
    4. Tak myślałem,nie masz odwagi podać prognozy poziomu spadku.
      "A ile Twoim zdaniem jest warta taka informacja w miejscu publicznym ?"
      Czy Ty myślisz,że masz moc sprawczą i wszyscy rzucą się na S,bo promagna coś uważa?
      Czy Twoim zdaniem p.Maciej podając prognozę na wzrosty oczekuje,że wszyscy rzucą się na L?
      W Twoim przypadku i p.Macieja,to tylko prognozy.
      Różnica jest jedynie w kierunku,coś na zasadzie góralskiej prognozy pogody.
      Ok,bij pianę nadal.

      Usuń
    5. Publicznie już dałem swoją prognozę 8.03.2024 21:53

      Ja nic nie uważam. Posługuję się analizą za pomocą prostej matematyki z podstawówki, gdzie są logarytmy, pierwiastki, liczby niewymierne.

      Specjalnie nie wprowadzam zastosowania liczby pierwszych na giełdzie, bo nie jest to proste dla wielu ludzi.

      Swoje prognozy stawiam na rok w przód i można sprawdzić jaka jest sprawdzalność i trafność na rynku kapitałowym. Informacje są publiczne.

      Usuń
    6. "Ja nic nie uważam. Posługuję się analizą za pomocą prostej matematyki z podstawówki, gdzie są logarytmy, pierwiastki, liczby niewymierne."

      Ja posługuję się kartami tarota.
      Karty dla W20 mówią:
      Jeśli korekta rozpoczęła się od 10 maja 2024r.,to spadek wejdzie w obszar grudnia 2023r.,bez zejścia poniżej 17 stycznia 2024r.
      Potem wzrost w średnim terminie powyżej 2011r.

      Usuń
  18. Promagna: dziękuję za odp. To ja pytałem o WIG20. Bardzo ciekawe co piszesz, zwłaszcza o systemie black rocka. Mój pogląd jest taki, że dołek cyklu 4 letniego w Polsce wypada w 2024. Idąc regułą zmienności, 2000, 2008, 2016, 2024. Zatem myślę, że będzie coś więcej niż zwykła korekta.
    Dla Ameryki to inna liga, jednak czy alladin widzi ile jest zleceń otwartych na wzrosty. Wygląda że tu też może zaskoczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo. Black Rock, Vanguard oraz członkowie giełdy widzą wszystko, ale z innej perspektywy, niż przeciętny Kowalski.

      Skoro każdy człowiek mający dostęp do arkusza zleceń widzi na bieżąco "wszystkie" zlecenia po danej cenie, to na poziomie animatora widać więcej. To "więcej" to wszystkie SL, stopień zabezpieczenia pozycji i ilość kasy na r-ku maklerskim. Animator zajmuje się tylko i wyłącznie danym instrumentem finansowym, ale dane BM może być animatorem dla kilku instrumentów finansowych.

      Na poziomie członka giełdy widać jeszcze więcej, bo należy uwzględnić agregację danych dla wszystkich najważniejszych akcji mających swój udział w indeksach i kontraktach na te indeksy.

      Usuń
  19. Chyba zbyt dużo chętnych na korektę?

    OdpowiedzUsuń
  20. @promagna2
    W 2020 roku rozpoczął się impuls na WIGu. Idziemy na 3000 na WIG20. Potem 6000-7000. Wszystkie te aladyny i prorocze wizje można sobie schować gdzieś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. Anonimowy15 maja 2024 17:40

      To jest twój problem impulsowy. Ja idę do parku.

      impuls i korekta

      Usuń
  21. A co to za nowo odkryty cykl 8 letni 2000 2008 2016 2024 ?? Na jakim wykresie go widać? Szczyt dołek dołek szczyt ??? Czyli w 2028 dołek?

    OdpowiedzUsuń
  22. @promagna2,Zalecam wiecej pokory,bo do tej pory wszystko zle ,czy to rynek czy walory ,indexy itd kghm,wig a gardłowac to umiemy ,oj umiemy.Cofka za rogiem,to nie bedzie ta bessa jeszcze.taki dax moze juz,wyzej do 19500 max .spadek i na 22k

    OdpowiedzUsuń

  23. @noob 15 maja 2024 20:35

    Poczekaj proszę i pozwól, aby indeks DJIA osiągnąć poziom 40.630 wg tej notacji z 28 grudnia 2023r. Właśnie kończy się fala 5 primary ze szczytem na koniec tego m-ca. Ten obrazek był umieszczony pod koniec tamtego roku na tym blogu.

    DJIA 40.630

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy wszyscy brali ski u WB po 5000 sp(okragła cyfra bla bla ) podałem,ze min cel5438 ,wyzej 5595 np.Co to daxa ,dzis zajołem pozycje na spadek ,tak samo na tym czymś zwanym bananem ,tutaj nie wiem bo to nie giełda,moze zaraz out.Daxa obstawie,ze swoje zrobił.Cel miał 188xx max maxow 19500,fajne 19170 np. .Sp 5338-40 np,es 5375-80.Janki to janki;-)tutaj jestem bp i czekam

      Usuń
    2. Dodam jeszcze ze wig banki zrobił formacje z celem 14100 i opadł z sił

      Usuń
  24. To małe S na sp500...pozdrawiam zawodowiec1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dopiero małe s gdy w20 USD będzie na poziomie co najmniej 700. Wiem, że niewiele brakuje ale rok temu pewien zawodowiec prognozował tutaj taki poziom i od tej pory idzie jak po sznurku.

      Usuń
  25. Na chwilę obecną nie nastawiam się na duży ruch w dol, gram pod oscylatory. Nawet najlepszym nie zawsze idzie po sznurku ale najlepszy umie zareagować a naśladujący nie wie co zrobic a potem ma pretensje i wylewa żale zniechecajac zawodowców do pisania...bo co z tego mają poza hejtem i kpinami? Zawodowiec1

    OdpowiedzUsuń
  26. Jacy to zawodowcy którzy bazują na pierdołach typu oscylatory, luki, dywergencje itp. Taki goldman Sachs ma udziały w obrocie w okolicach 25% i myślisz że nie wie co jest kupowane a co sprzedawane? Jaki jest popyt a jaka podaz? Myślisz, że go interesują jakieś oscylatory? Nie ważne co piszesz na blogu on i tak przez swoją ekspozycję na rynku wie prawie wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  27. i ja się nie wyśmiewam, czy hejtuję. Czytam tylko ale czasami brak pokory, pewność siebie piszących tutaj zawodowców bazujących na swoich narzędziach które mogłyby stosować nawet małpy mnie zaskakuje. Oczywiście ileś tam razy trafią ale czy w długim terminie zarabiają tego nie jestem już pewien.

    OdpowiedzUsuń
  28. Zawodowiec przede wszystkim ma pokorę czego Ci życzę abyś osiągnął. Dobrego dnia, pozdrawiam zawodowiec1

    OdpowiedzUsuń
  29. Dziękuję i wzajemnie wszystkiego dobrego. Są szanse, że będzie to dobry dla Ciebie dzień ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Gospodarz przedstawił swoją wizję więc w ramach dyskusji mój punkt widzenia. Na chwilę obecną nie widzę powodów do zajęcia byczych pozycji, nadal jestem misiem... ale ostrożnie grającym. Historię każdy zna natomiast przyszłość to prognozowanie. Można sie nie bawić w analizy i przemyślenia tylko wybrać losowo jakąs pozycję i szanse na wygraną lub przegraną bedą takie same czyli 50%. Fundamentalnie aby było paliwo do zwyżki potrzebny jest popyt, który przełoży sie na przyszłe zyski firm notowanych na giełdzie. W latach 2004-2007 mieliśmy hosse pokoleniową ze szczytem WIG20 na poziomie 3940pkt. Jak wchodziliśmy do UE na rynkach światowych panował mega cykl związany z rozwojem gospodarki Chińskiej, która wywołał gigantyczny popyt. Na dzień dzisiejszy nie widzę na horyzoncie takiego bodźca...aby powtórzyć taki mega cykl. Gospodarka Indyjska musiałaby przejść podobną transformację co chińczycy. Drugi temat to zagrożenia jakie widzi zachód w Chinach. NIe rozpisując sie bo mozna o tym esej napisać a jednocześnie mocno upraszczając: zachód juz wie jak i w co grają chińczycy więc pilnuje nowych technologii bo głownie to im zostało w tej grze. Jednocześnie zaczyna bronić swoich rynków wewnętrznych np. poprzez cła na subsydiowane chińskie produkty (ostatnio głośna jest debata o samochodach elektrycznych- cały przemysł motoryzacyjny jest dobrym przykładem gry pomiedzy stronami). Trump rozpoczął wojnę gospodarczą z Chinami, Biden wcale jej nie zakończył tylko robi mniej ekspresyjnie. Niezależnie kto zostanie prezydentem w jesiennych wyborach czy coś sie zmieni na lepiej? Czy to wszystko spowoduje zwiększenie popytu czy ograniczenie? Idąc na nasze podwórko, nasza konkurencyjność opiera sie głownie na taniej sile roboczej dodatkowo pomaga słaba złotówka. Mamy natomiast drogą energię więc nie mamy za bardzo przemysłu. Mając taką strukture gospodarki można liczyć na jakieś fajerwerki? Wysokie stopy procentowe powodują z jednej strony większe zyski sektora finansowego co już zostało zdyskontowane w cenach sektora bankowego ale z drugiej strony jest przez to większy koszt pieniądzą. Obecnie przedsiębiorca działający na kredycie, a większość przedsiobiorstw sie finansuje kapitałem zewnętrznym, pozycza na ok 9% wiec jak mocno rosną mu koszty (o kosztach wynagrodzeń i innych nie pisze aby nie przedłużać wpisu). Z drugiej strony konsument też pożycza np. na mieszkanie. Natomiast "drobniejsze" zakupy jak chce finansować na krechę to musie oddać do banku około 20% pożyczonego kapitału. Zatem przy obecnych cenach mieszkań i przy 20% oprocentowaniu kredytu konsumenckiego bedzie wybuch popytu czy ograniczanie zadłużenia? Do poziomu stóp procentowych z czasów pandemii raczej nie powrócimy przez najbliższe lata a czas działa na niekorzyść gospodarki chociaż nie jest to czynnik mający duża wagę. Mam na myśli demografię - bogate społeczeństwa kurczą sie wiec beda tez generować mniejszy popyt. Abstrahując od tego co napisałem, bardzo mnie ciekawi jak sobie poradzą Niemcy. Ruscy nieźle ich załatwili wygaszający elektrownie atomowe. A widać Chińczycy jakoś deprecjonują...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiektywnie napisane, brawo.

      Usuń
    2. Obiektywizm na giełdzie,hmm...
      Podobno w czasie hossy,rynek ignoruje wszystkie negatywne informacje i nadal rośnie.
      Podobno w czasie bessy,rynek ignoruje wszystkie pozytywne informacje i nadal spada.

      Usuń
    3. Komentarz bardziej dotyczy ekonomii i gospodarki, niż giełdy. Giełda jest ignorantem z powodu istnienia globalnego mechanizmu zarażania cen aktywów praktycznie na wszystkich giełdach podporządkowanych FED.

      Usuń
    4. Hossa trwa. płynność na świecie wysoka, inflacja opanowana,
      Mamy ten sam okres jak 2002-2007 i 2012-2017, a wcześniej także 1992-1997.
      WIG powinien w 2027 roku sięgnąć 160.000 -180.000 .

      Usuń
    5. to jest impuls , od 2022 roku. Wygląda że wszystko podrożeje 2 razy do 2027 roku, czyli na ponad 180.000. A może nawet 200.000 na WIGu.

      Usuń
    6. Panie kolego proszę sobie spojrzec na indeks cenowy w czasie 2002-2007 i obecnie i nie pisac bzdur, bo po co

      Usuń
  31. To ja wezmę małe S na naszym grajdołku na W20 i KGHM

    OdpowiedzUsuń
  32. Powodzenia. Na razie za dużo osób chwali się eskami.

    OdpowiedzUsuń
  33. Na jednej z platformy ponad 70% osób szortuje daxa. Na w20 tez sporo.

    OdpowiedzUsuń
  34. Jedyne co może uratować szorciarzy w tym momencie to wzrost rentowności obligacji amerykańskich. Przynajmniej w okolice poprzedniego szczytu. Może się to wydarzyć na wskutek wzrostu cen surowców i tym samym oczekiwań inflacyjnych. Na to wydaje się potrzeba jeszcze jednak czasu. Pogarszajace się dane makro nie są natychmiastowo dyskontowane przez rynki. Następuje opóźnienie także gra pod to też wydaje się nie być najlepszym pomysłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małe S toma oznacza dla mnie po prostu próbę przed ewentualnym dobraniem,jeśli kierunek się zmieni.
      Zawsze jakaś szansa na to jest.
      Czysto wykresowo,można dzisiaj zauważyć dwie sprawy.
      1.Mała luka na WIG i W20,może do zamknięcia.
      2.SPX zastanawia się nad pokonaniem czwartku,ostatnia godzina handlu zadecyduje.
      Mówienie o podwójnym szczycie byłoby pewnie nadużyciem,ale kto wie...

      Usuń
    2. Małe S oznacza ni mniej ni więcej tylko swędzenie w lewą stopę... Nie chodzę po innych platformach bo na każdej jest bazar. Może i na tym bazarze znajdzie sie kilku z doświadczeniem ale większość i tak ich zakrzyczy. Tutaj przynajmniej gospodarz ma jakąs myśl i można z tym normalnie dyskutować. Od kwietnia mamy ruch do góry ale jakby tu powiedzieć... w tym czasie giełda rośnie a jakoś kapitał z niej ucieka. Nie oznacza to, że juz nie moze urosnąć.

      Usuń
  35. SL na poziom wejścia lub na szczyt 20 maja i po sprawie,jeśli może urosnąć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W20 urośnie powyżej 2650. spokojnie. Do pierwszej obniżki stóp procentowych w USA. Wcześniej nie będzie żadnej korekty. A też i nie wiadomo czy w ogóle FED obniży stopy. Hossa trwa.

      Usuń
    2. Za dużo gardłujesz;-)

      Usuń
  36. KGHM zamknięte z palca, raczej nie chce zostawać na jutro z shortem. FW20 zostaje ze SL Jak na razie ten spadek bez szału wiec może być pułapką na tych... co sie chwalą eskami ale zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  37. Cymcyk i spółka mówi że hossa +45% nas czeka zannualizowana na SP500.Tak więc kupiłem pod korek bo Cymcyk nie kłamie .WiG idzie na 200.000 za 3 lata.

    OdpowiedzUsuń
  38. Zaorski czeka a ja otwieram BTC short... Zawodowiec1

    OdpowiedzUsuń
  39. Nie, pozycja zamknięta ze strata. Zawodowiec1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za odpowiedź. Fajnie, że umiałeś się przyznać do zamkniętej pozycji że stratą. Zazwyczaj większość informuje o zajętej pozycji ale o zamknięciu już nie.

      Usuń
  40. Amatorzy, a nie zawodowcy! Kupować akcje bo sami widzicie co się dzieje z niedźwiedziami. Nie skorzystacie z wielkiej hossy dekadowej do 2027 roku? Gospodarz nawet dojrzał do wieloletniej hossy, a wy tu wyskakujecie z S-kami. Żal mi was.

    OdpowiedzUsuń
  41. Za duzo gardłujesz dawno kapitału.

    OdpowiedzUsuń
  42. Dawco,korekta duza i na 22200 dax np.jankimoze 5438 czy nadbicie i korektai 6400-500.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Jaki zakres czasowy do 22000 Dax i 6500 SP500?

      Usuń
    3. Do nooba. Nie bez powodu zapytałem zawodowca czy utrzymuje jeszcze es na s&p. Miałem nadzieję, że odpowie do dzisiejszych danych z rynku pracy. Co do Twojej projekcji to jestem pewien, że się nie sprawdzi tak Ty jesteś, że się zrealizuje. Pozdrawiam i życzę sukcesów.

      Usuń
    4. Wcale nie jestem czy sie sprawdzi.Mam ,fw,dax.Dzis doszły janki ,jesl sie cos znasz to poszukaj es5366 co tam jest.Jestem gotowy zamknąć eski .

      Usuń
    5. Nie znam sie ale ty otwozyles wczoraj esy a dziś rośnie hue hue

      Usuń
  43. Na początku roku pisze cofka na 3995, kilka miesięcy później i 10% wyżej pisze atak na 6500. Ulala :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak chłopcze,zakładałemjuz wtedy cofke,mylic sieludzka rzecz,Podawaj 3990 na es na dokładke,Pamiec dziecku szwankuje czy brudnopis zaginoł.Cele sa od hoho.Dobra,wiecej zadnych cyferek;-)

      Usuń
  44. Tutaj każdy zarabia i podaje pozycję po czasie :))))

    OdpowiedzUsuń
  45. Nie gardłuj się tak. Trochę więcej pokory.

    OdpowiedzUsuń
  46. Każdy się myli. Pan Noob ma swój system i reaguje na to co zrobi rynek. Tak się gra.
    Teraz większa korekta, a potem końcowy meltup w kierunku 5600. Q4 recesja i grawitacja w kierunku 3500-3999.
    Mój typ.

    OdpowiedzUsuń
  47. Przy 4800 gramy na 3900, rośnie na 5400.
    Przy 5400 gramy na 6500, spadnie na 3500.
    I okejjj - a jak nie spadnie to wzrosnie.

    OdpowiedzUsuń
  48. dobieram S na W20 jak również uśredniony SL.

    OdpowiedzUsuń
  49. Tsk. Na pewno indeks będzie się Ciebie słuchał. Bądź powazny

    OdpowiedzUsuń
  50. Rewers FW20 2470-2480

    OdpowiedzUsuń
  51. Na forach przy podawaniu prognoz w komentarzach powinno być dodane: gram, strzelam, chciałbym aby tak było...

    OdpowiedzUsuń
  52. Została jedna sesja do zakończenia miesiąca i jeśli w piątek byki nie zrobią minimum 3% wzrostu to miesięczna świeczka na W20 będzie misia. Aby nie było jednoznacznie, łatwo i schematycznie każdy kto spojrzy na miesięczna świeczkę w kwietniu na SP500 tez zobaczy niedźwiedzią formację a jednak byki w maju zrobiły "kontratak" :) (przynajmniej tak wygląda na dzień pisania tego postu bo w USA maja jeszcze 3 sesje) Na koniec wpisu prowokacyjne zdanie: ktoś w ciągu niespełna tygodnia postawił na naszej giełdzie na spadki 500 mln PLN kapitału (na tyle pozwoliła płynność)
    pozdrawiam i życzę miłego weekendu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie Ty.

      Usuń
    2. OFE grają swój sceniariusz, zresztą niestety narzucony przez PO...

      Usuń
  53. poltoraroczne wzrosty na wigu 20 skonczyły sie klinem, Czas na spadki, ktore zreszta trwaja od tygodnia. Długie i duże spadki.

    OdpowiedzUsuń
  54. Autor tego blogu to antywskażnik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor tego blogu ma lepszy warsztat niz 90% piszących na forach internetowych w temacie giełdy. Jeżeli wiesz lepiej co będzie w przyszłości na rynkach napisz i podpisz sie pod tym.

      Usuń
    2. @tom.amator729 maja 2024 21:04

      A co z tymi, co stanowią 10% ??? Kim oni są ???

      Usuń
    3. no jak taki mistrz jak Ty tak pisze to na pewno jest to prawda.

      Usuń
    4. @Anonimowy29 maja 2024 21:20

      Tak sobie myślę, że rewers będzie przed posiedzeniem FED. Za parę dni będzie wiadomo na jakiej wysokości.

      Usuń
    5. Ewentualnie gó... prawda.

      Usuń
    6. do @tom.amator729 maja 2024 21:04

      A co z tymi, co stanowią 10% ??? Kim oni są ???

      Te 10 % o których piszesz to krajowe OFE. Suwak do ZUS ciągle działa i co roku się zwiększa. Morawiecki swego czasu zapowiadał przekrztałcenie tych kapitałów na indywidualne konta Polaków, ale na zapowiedziach się skączyło. Trzeba pamiętać z jakiego środowiska ten człowiek się wywodzi...

      Usuń
  55. Posiedzenie FED będzie 11-12 czerwca br. Jeśli Roland Emmerich ma rację to będziemy mieli rozpierduchę po 21 czerwca. Podwyżka stóp% o 25 pkt. już jest oficjalnie dyskutowana w mediach. Z kolei w EBC chcieli / chcą obniżki stóp%.

    Film jest na CDA.
    13 piętro - film z 1999 r.>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. EBC obniżył stopy% o 25 pkt. a to znaczy, że chcą podtrzymać nieboszczyka przy życiu.

      EBC obniża stopy%

      Teraz poczekajmy na FED.

      Na WIG`ach widać wyraźnie korektę, która chce być uznana za pędzącą.

      Usuń
  56. część pozycji zamknięta. Zobaczymy co pokażą dzisiaj byki do godz.15... 250mln w godzinę na kasowym nie jest źle... ja zamierzam korzystać z pogody :)

    OdpowiedzUsuń
  57. A po k;inie sa spadki.Zdziwieni.

    OdpowiedzUsuń
  58. Prosze zwrocic uwage na czas trwania wzrostów w okresie 2020-2021 i 2022 do 2024. Swita czy nadal głębia tepoty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś prawdziwym geniuszem rynków finansowych!

      Usuń
  59. Rzeczywiście,niesamowita głębia geniuszu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jak lecimy już na Twoje 700? Daj znać bo dawno nie dawałeś sygnałów zwrotu na rynkach.

      Usuń
  60. Geniusz rynków finansowych jeszcze nigdy nie zawiódł. Zawsze daje sygnały zwrotu gdy wieszczy spadki.

    OdpowiedzUsuń
  61. To zagraj sobie w gore i nie zawracaj gitary dupku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... a po genialnych uwagach dla tępaków na temat długości wzrostów oraz przez mało kogo dostrzegalnej formacji klina nastąpiły wzrosty. Zdziwieni.

      Usuń
    2. Na czym jełopie te wzrosty na czym ?

      Usuń
    3. Pogadamy za parę miesięcy. Tymczasem tkwij w swoim błogim przekonaniu, że lecimy na 700 ;). Tylko wtedy nie zapomnij tak jak większość napisać, że nie miałeś racji tak jak wtedy gdy pisałeś o 700 przy 1600-1800 na Wig20 i poźniej cyklicznie się pojawiałeś obrażając innych którzy lepiej trafili z swoimi prognozami. Ogólnie tendencja jest taka: gdy idzie nie po mojej myśli to wtedy piszemy przecież każdy się myli lub siedzimy cicho. Gdy trafiliśmy z prognozą to tedy wychodzi słoma z butów i każdy przypomina swoją "trafną prognozę" bo przecież miałem rację i jestem najlepszy.

      Usuń
  62. Kolega pierwszy swoj wpis zamieściłem zdaje sie tydzien temu, a Ty mi cos o 700 okt i jakies inne pierdloły, Spadaj na drzewo bo na razie to nic nie napisałes .

    OdpowiedzUsuń
  63. Z tego co piszesz to wynika jedynie, że nie grasz a zajmujesz sie śledzeniem wpisów innych osob i dogadywaniem, jesteś żalosny .

    OdpowiedzUsuń
  64. Hossa.Wig20 kierunek 4000 , Sp500 6000.
    Każdy wie że okres 2022-2027 = 2002-2007 = 1992-1997 a nawet 1982-1987.
    Krach dopiero w 2027/28 roku.
    Na co czekacie? Tanie akcje kupujemy !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co z okresem 2012-2017.Tez hossa

      Usuń
    2. Tak.Hossa dekadowa. Tylko nierozważni spodziewają się bessy.Zobaczcie te gęby żydowskie na YT gadające o recesji od 2 lat.

      Usuń
    3. Niebyło hossy 1992-1997 tylko 1992-1994 na paru spolkach.Nie kłam łobuzie

      Usuń
  65. Nie było hossy 2002 -2007 tylko 2001-2007.Znowu kłamstwo.

    OdpowiedzUsuń
  66. Wyjątkowa gnida niejaki karnak pisze u białka,że teraz ma krótkie pozycje, a więc krotkoterminowo raczej góra.Ta gnida jak indeks rosl do 2600 to obstawiał rzekomo krótkie a jak spadał to krzyczał,że trend jest wzrostowy, a więc długie. To wyjątkowa menda, która ma za zdanie wprowadzac ludzi w bład.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na tym blogu pisał kiedyś nijaki red007, bywał też na blogu Pana Białka. Tak się ośmieszył, że ukrywa się teraz pod innymi nickami. Pisał same głupoty i przejdzie do historii jako człowiek kompletnie skompromitowany.

      Usuń

    2. @Anonimowy 6 czerwca 2024 20:46

      Anonimie chciałbym zauważyć, że tu na tym blogu nikt nie loguje się jako karnak lub karnakufo, ani nic związanego z Egiptem. Dlatego swoje żale wylewaj u p. Białka.

      Nie rób chlewu u Macieja. To jest zacne miejsce dla ludzi o głębszych refleksjach, spostrzeżeniach i treściach, niż te u p. Białka.

      Natomiast mam archiwum z korespondencjami różnych ludzi i oto co sobie zapodam z bloga p. Białka w imię historycznej debaty.

      Cyt.
      "billy_the_kangoor
      2016/01/12 21:10:22
      promagna2
      2016/01/12 18:11:20
      @JSW i trochę historii
      promagna2
      2014/01/28 14:57:17
      @billy_the_kangoor
      Buffett kupiłby JSW w zakresie 25-30, a ja kupię, jeśli będzie po 9. Oczywiście jeśli zejdzie do tego poziomu w ciągu kilku lat.

      wojciechbialek.blox.pl/2014/01/Jak-odroznic-korekte-hossy-od-pierwszej-fali-bessy.html?pn=2

      Jeszcze chwilę poczekam. Klin zwieńczy dzieło upadku do 8,2-7,5 i przy tej cenie będzie skupowanie. Zakładam ten scenariusz, że nie będzie już gorszych informacji wokół spółki, a potem wzrost do 32 ??? Ciekawe, czy Elliott ma rację w dalszym ciągu "Fibonacciego". Jak myślisz billy? ,
      @Promagna2 - nie wiem, nie znam spółki JSW. Na "bankrutach" nie gram. Jest kilka innych spółek godnych zainteresowania z W20.
      Jedyne, co wiem oraz co wielokrotnie tu udowodniłem to to, iż ELLIOTT i jego fale są do Dooopy :)
      Take Care, Billy"

      Właśnie. Kto tu jest do dooopy ??? Sądzę, że billy jest do dupy jako strateg giełdowy.

      Usuń
    3. Dzięciole ja nie wylewam żali tylko ostrzegam. A co Ty baranie robisz, jakieś osobiste rozgrywki. I pieprzysz bez sensu.

      Usuń
    4. @Anonimowy 6 czerwca 2024 21:34

      Halo billy to ja. Piszę do ciebie, aby ci powiedzieć, że jesteś do dooopy, a na TFE znasz się jak na sprzedawaniu garnków z gliny. Nie ważne, że masz hajs z innego biznesu spoza GPW, ale daj spokój ludziom których nie lubisz. No wiesz miecz jest obosieczny. Stylu pisania i charakteru nie zmienia się, a program PLAGIAT dobrze sobie radzi z takimi jak ty. Pa billy.

      Usuń
    5. Wspomniany red007 uchodził na tym blogu za specjalistę od fal Elliota, powoływał się na wiele książek na temat. Udowodnił, że fale są do dooopy, natomiast sam zapadł się ze wstydu pod ziemię.

      Usuń
    6. mylisz się. To nie billy. Billy pisał pozytywnie o karnaku . Zegnaj dzieciole, nie mam już czasu dla Ciebie.

      Usuń
    7. @Anonimowy6 czerwca 2024 21:46

      Wzajemnie billy the kangoo.

      Usuń
  67. Ostatnio brakowało siły emergingom. Od wczoraj widać, że kapitał wraca na te rynki w Ameryce południowej i Azji. Bux to w ogóle kosmos także wig ma trochę do nadrobienia. Ta ostatnia słabość naszego rynku aż za bardzo rzuca się w oczy.

    OdpowiedzUsuń
  68. Jeszcze ta mnogość podmiotów w rejestrze krótkiej sprzedaży. Nie widziałem jeszcze tak długiej listy od paru lat. Oczywiście może to być częścią większej zabezpieczającej jednak większe spadki raczej się nie zaczynają gdy większość się ich spodziewa.

    OdpowiedzUsuń
  69. Czy to 2001 2007 czy 2002 2007 to jedno i to samo. Hossa trwa i potrwa jeszcze 3 lata.Dopiero później załamanie. Kupujemy akcje ! Sam Gospodarz widzi wzrosty a jakiś billy wzrosty jena ? Chyba odwrócił mu się monitor.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale 2021 czy 2022 to juz chyba nie to samo.Prawdaż?
      Patrz na indeks ,a nie twórz fikcji. Od 2009 do dzisiaj na indeksie wig 20 jest trend boczny,Zapamietaj TREND BOCZNY.

      Usuń
    2. Kupujemy akcje. Ktore napisz smiało.

      Usuń
  70. @promagna2
    A czy JSW zejdzie jeszcze do 10,zobaczymy.Zeszlo w covidzie.Zejdzie jeszcze raz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. @Anonimowy 6 czerwca 2024 21:50

      JSW jeszcze nie jednego zaskoczy w górę i w dół, więc trzymaj się poręczy. Nie tylko 10

      Usuń
    2. A jak ocenia pan rynek? Korekta do 2025 roku i dalej wzrosty czyli standardowo 2022-2027 ?

      Usuń

    3. @Anonimowy 6 czerwca 2024 21:59
      Historia fraktalna lubi się powtarzać.

      Usuń
    4. Ale chyba Pan na blogu wskazywał na spadki, niedźwiedzie miały ostrzyć pazurki od kwietnia z tego co kojarzę? Czy fala od pazdziernika 2022 roku to impuls czy długa męczące misie fala B ?

      Usuń

    5. @Anonimowy 6 czerwca 2024 22:18
      Tak, to wszystko prawda i zostały również zapowiedziane warunki kontynuacji i zaprzeczenia trendu. Proszę się dobrze wczytać w to co napisałem.

      Czekamy na FED 11-12 czerwiec br. Może być niespodzianka, gdy Chińczycy wejdą do szybkiej gry.

      Usuń
  71. Odpowiedzi
    1. Wiedza promagny. Będzie spadać, chyba,że bedzie rosnąć, Chinćzycy odgrywaja role w TFE. Kompletny imbecyl.

      Usuń
    2. @Anonimowy 6 czerwca 2024 22:31
      Tak sobie myślę, że Chińczycy nie są imbecylami i stosują TFE. No cóź billy, twa wiedza jest marna, a przecież wystarczy umieć czytać ze zrozumieniem. Na przyszłość nie wypowiadaj się za kogoś, a tym samym za mnie.

      https://businessinsider.com.pl/gospodarka/chiny-pozbywaja-sie-amerykanskich-obligacji-a-te-coraz-bardziej-traca-na-wartosci/10d66ce

      https://www.parkiet.com/gospodarka-swiatowa/art39294001-chinczycy-pozbywaja-sie-amerykanskich-obligacji

      Usuń
    3. Billy sorry. Ten dziecioł mysli,że to Ty. Nie moja wina. Pozdrawiam.

      Usuń

    4. @Anonimowy 6 czerwca 2024 22:53
      Jest już was dwóch? To nazywa się choroba dwubiegunowa. No panowie macie fazy co kilkanaście minut. Polecam film "Glass" na Netflix

      Usuń
    5. Z Ciebie psychiatra jak z koziej dupy trąba.

      Usuń
    6. @ Anonimowy 7 czerwca 2024 09:27
      Praktyka pokazuje, że na zamkniętych oddziałach pacjenci nie mają pojęcia, że Chiny pozbywają się swoich wierzytelności w USA. Pacjenci tych oddziałów nie mają prasówki ekonomicznej z PARKIETU.

      Wykres podpowiada, że dzisiaj na początku sesji zakończyliśmy na głównych indeksach GPW korektę pędzącą. Chyba zaczyna się ciekawie billy. Twój ból koziej dupy to twoja mantra rozłożona na lata od 2014 r.

      Miłego dnia

      Usuń
    7. Ale na co czeka billy od 2014 roku? JSW byli po 10zl w covidzie przecież.

      Usuń
    8. @ Anonimowy 7 czerwca 2024 10:49

      Billy czeka, aż JSW nie będzie bankrutem

      Usuń
    9. Z 10 do 100zl i 10 do 80zl już 2x rosło w tej 10latce więc to nie bankrut.

      Usuń
    10. Tak, tak Ty dobrze orientujesz się co sie dzieje na oddziałach zamknietych. W końcu jesteś weteran na nich.

      Usuń
  72. Przydałoby się teraz 50% przeceny na KGH JSW bankach itd .Ale kiedy ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli piszesz teraz to czemu się pytasz kiedy

      Usuń
  73. Panie promagna gdyby Pan pokazał skan ze swojego rachunku maklerskiego to temu osłowi billemu od razu by się odechciało obrazac Pana i w ogóle dyskutować. Pana wiedza z TFE pozwala mi sądzić,że jest na tym rachunku kwota wyjątkowo pokażna.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. @Anonimowy 7 czerwca 2024 11:34

      Billy na przestrzeni 10 lat nigdy się nie chwalił swoim PIT-8c, ale bardzo często brylował u p. Białka jako ekspert i czepiał się innych jak rzep psiego ogona.

      Zresztą ludzie nigdy nie byli i nie są właścicielami pieniędzy na swoich rachunkach bankowych i maklerskich. To wynika bezpośrednio z przepisów prawa bankowego.

      Właścicielem pieniędzy będącego środkiem płatniczym jest NBP jako emitent, a właścicielem akcji jest emitent czyli spółka. Handel akcjami i innymi instrumentami finansowymi jest tylko iluzją przerzucania z konta na konto praw majątkowych, które są czysto teoretyczne.

      Aby by to zrozumieć trzeba być samemu emitentem. Dlatego po co chwalić się czymś, czego nie jest się właścicielem. Warto też zauważyć, że emitent nigdy nie jest opodatkowany z produkcji pieniędzy i produkcji akcji. Opodatkowane są tylko czynności pochodne od tych praw majątkowych, czyli m.in. obrót tymi prawami przez osoby fizyczne i prawne nie będące emitentami.

      Usuń
    2. To wynika bezposrednio z przepisow prawa bankowego. Prosze wskazać stosowne artykuły ustawy o prawie bankowym

      Usuń
    3. Prawo bankowe rozdział 3

      Usuń
    4. No ale który artukuł z tego rozdziału.Konkretnie.

      Usuń
    5. The Great Taking by
      David Rogers Webb

      Tam jest opisane to o czym pisze Pan Promagna.

      Animetal_Slave

      Usuń
    6. Podaj mi artukul prawa bankowego na ktore powoluje sie pan promagna, a nie publicystyke jakiegos goscia

      Usuń
    7. @Pan Wolnościowy7 czerwca 2024 14:15

      Prawo bankowe jest w randze ustawy rozpatrującej ogólne zasady funkcjonowania bankowości. Zapisy szczegółowe są w przepisach niższych rangą . Właściwości prawne pieniądza - środka płatniczego - współcześnie w krajach UE nie mogą istnieć w oderwaniu od systemu bankowego. Pieniądza nie możesz sobie sam stworzyć i kupować za to towary i usługi. Jest to czynność obarczona sankcjami kodeksu karnego. Można to robić tylko za pomocą barteru.

      Prawo bankowe zostało napisane na bazie przepisów m.in. kodeksu cywilnego Tytuł XX, jak również na bazie ustawy o NBP. Bardziej szczegółowa wykładnia jest opisana m.in. w komentarzach i wykładniach do ustaw. Zajrzyj do wypowiedzi również Rzecznika Finansowego dotyczące kto jest właścicielem środków płatniczych w zdeponowanych w banku na r-ku bankowym. Wpłacając pieniądze na r-k bankowy wymieniasz tzw. "prawo własności" na roszczenie wobec banku. Mając na myśli "prawo własności" bardziej to pasuje do dzierżawienia środków płatniczych od emitenta za który płacisz haracz podatkowy (VAT). Pisząc kolokwialnie nie masz żadnej kontroli nad tym środkiem płatności, a tym bardziej nie masz prawa własności do pieniędzy w kieszeni i na karcie płatniczej. Zobacz również definicję emitenta.

      Usuń
    8. W tym co piszesz jest wiele nielogicznosci. Jezeli wplacam pieniadze do banku to wymieniam prawo wlasnosci na roszczenie wobec banku tzn. ze przed wplaceniem pieniedzy jestem ich wlascicielem. Nieprawdaz.
      To co sobie pisze rzecznik finansowy to nie jest zadne zrodlo prawa. To tylko opinia. Od razu widac ze nie masz podstawowej wiedzy prawniczej

      Usuń
    9. @Anonimowy 7 czerwca 2024 15:37

      Prawo w Polsce jest tak napisane, że mało kto potrafi je rozumieć i opanować. To nie jest moja opinia, lecz samych prawników. Dlatego oprócz samej wiedzy i fotograficznej pamięci każdego artykułu w przepisach należy dodatkowo posługiwać się oprogramowaniem typu LEX do przepisów prawa. Pozwala to na szybkie przeszukiwanie praktyki i wykładni sądowniczej.

      Swego czasu w październiku 1997 r. dokładnie po wprowadzeniu ustawy Prawo bankowe, musiałem zdać egzamin z przedmiotu bankowość na studiach z tego zakresu. Nie miałem wyboru. Musiałem znać tę ustawę.

      W kwestii własności pieniędzy. Zacznij kopać w internecie jak to jest z tymi pieniędzmi. Ja poświęciłem sporo czasu jako mgr ekonomii, aby zrozumieć czym jest pieniądz. Na studiach tego nie uczą. Najlepiej zapytaj starego i doświadczonego radcę prawnego zajmującego się spółkami prawa handlowego. Powinien wiedzieć jak należy interpretować właściwości prawne banknotów i monet i zapisów elektronicznych.

      Usuń
  74. I to jest istota rzeczy panie Promagna. Nie zarabiasz Pan na giełdzie, bo Pan nie znasz się na tym zajeciu. Reszta to pierdy. Zatem siedż Pan cicho i nie popisuj się, bo nie masz czym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @ Anonimowy 7 czerwca 2024 12:21
      Skoro ja nie zarabiam, to na pewno ty zarabiasz i zaraz pokażesz PIT-8c. Wszyscy czekamy na pdf z biura maklerskiego.

      Usuń
    2. Dlaczego pan wypowiada się w imueniu wszystkich? Czy pan jest bolszewikiem

      Usuń
    3. Dziwna logika. Skoro ja nie zarabiam to na pewno ty zarabiasz. Jaka szkole pan skonczyl

      Usuń
  75. To pan promagna nie zarabia na gieldzie? To po co Pan zawraca głowę ludziom swoimi pseudomadrosciami

    OdpowiedzUsuń
  76. Z przykrością informuję że czasem należy przeczytać więcej niż jeden paragraf aby wyciągnąć wnioski.
    animetal

    OdpowiedzUsuń
  77. Ludzie, przestańcie się kłócić. Zwykle przy wielu wpisach jest punkt zwrotny.

    OdpowiedzUsuń
  78. okey. Z mojej strony koniec

    OdpowiedzUsuń

---------------------------
Przydatne kody html:

- wstawianie aktywnego linku
<a href="adres linku w cudzysłowach">wyświetlany tekst</a>

- wytłuszczanie tekstu
<b>tekst</b>
---------------------------